سلامت خانواده

تأثیر فرهنگ بر خزانه عاطفی افراد / تجربه احساسات بیشتر در تعامل با دیگران

حسین روزبهانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تاثیر فرهنگ یک جامعه بر ابراز احساسات افراد اظهار کرد: بسیاری از کارشناسان معتقدند که عاطفه یک پدیده خصوصی، زیستی و روانی نیست و در عوض معتقدند بسیاری از احساسات به وجود می آیند. از تعامل اجتماعی و پیشینه فرهنگی سرچشمه می گیرد.

وی با بیان اینکه افرادی که ساختار فرهنگی عواطف را مطالعه می کنند معتقدند اگر فرهنگی که در آن زندگی می کنند تغییر کند، خزانه عاطفی افراد نیز تغییر خواهد کرد.

دکتری در روانشناسی و یکی از اعضای سازمان روانشناسی کشور تصریح کرد: زمانی که افراد با دیگران ارتباط برقرار می کنند نسبت به زمانی که تنها هستند هیجان بیشتری را تجربه می کنند و دیگران نه تنها باعث ایجاد احساسات در افراد می شوند بلکه به طور غیرمستقیم نیز باعث ایجاد احساسات در افراد می شوند. آنها همچنین از طریق گسترش هیجان بر آنها تأثیر می گذارند.

روزبهانی با بیان اینکه گسترش هیجان به معنای تمایل به تقلید خودکار از دیگران و هماهنگ کردن اثرات، حرکات و حرکات بدن با آنها و در نتیجه ایجاد هیجان است، ادامه داد: افراد در هنگام برقراری تعاملات اجتماعی نه تنها خود را در معرض نفوذ گسترش قرار می دهند. هیجان می‌گذارند، اما در موقعیت گفت‌وگو قرار می‌گیرند که در گفت‌وگوهای احساسی برایشان فرصت اجتماعی ایجاد می‌کند.

وی گفت: در واقع وقتی مردم در هیجان شریک هستند، می توانند حمایت یا کمک هم بکنند; یک شنونده همدل می‌تواند پاسخ‌های مقابله‌ای را تقویت کند، به تجربه عاطفی معنا بدهد و خودپنداره نیز تاکید کنید

یکی از اعضای سازمان روانشناسی کشور با بیان اینکه انسان با به اشتراک گذاشتن عواطف، روابطی را برقرار می کند که برای زندگی حیاتی است و آن را حفظ می کند، خاطرنشان کرد: افراد و فرهنگ های دیگر به انسان از علل بروز هیجانات، چگونگی و زمان بروز هیجانات و نحوه کنترل آن می گویند. آنها را آنها احساسات را آموزش می دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا