سلامت خانواده

بی توجهی به ظرفیت ماساژ درمانی در ایران/ تدوین دوره آموزشی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین رضایی زاده گفت: در خصوص ماساژ با وجود اینکه یکی از موضوعات مهم مرتبط با سلامت جامعه است، تاکنون به دلایل مختلف سیاست مشخصی اتخاذ نشده است و متاسفانه این ظرفیت وجود دارد. در کشور ما مورد غفلت واقع شده است. در صورتی که می توان از این خدمت که ایران صاحب سبک در آن است برای ارتقای سطح سلامت جامعه و کارآفرینی استفاده کرد.

وی افزود: در چین به عنوان یکی از کشورهایی که در این زمینه فعالیت گسترده ای دارد، انواع ماساژ از خدمات کوتاه مدت و سرپایی گرفته تا خدمات تخصصی و تخصصی در ابعاد و اشکال مختلف تکنیک های ماساژ برای ایجاد روحیه خوب در جامعه ارائه می شود. برای استفاده. در کشور ما باید این ظرفیت مدیریت و هدایت شود و تحت نظارت مناسب قرار گیرد تا افراد جامعه به نحو مطلوب از این خدمت بهره مند شوند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه در وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تهران موضوع ساماندهی ماساژ و توسعه منطقی آن در هماهنگی با قوانین آن به عنوان یک ضرورت در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: از آنجایی که اولین گام در این راه، آموزش، دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت به عنوان دفتر سیاستگذاری در حوزه خدمات مرتبط با طب ایرانی و مکمل در کشور با هماهنگی معاونت درمان ریاست جمهوری است. وزارت مربوطه، دوره آموزشی ماساژ و آبگرم که برنامه تحصیلی به تایید انجمن علمی طب سنتی ایران رسیده و اجرا شده است. در این راستا تفاهم نامه ای بین انجمن علمی طب سنتی ایران و مرکز رشد طب سنتی و فناوری دارویی و فرآورده های طبیعی دانشگاه علوم پزشکی تهران منعقد شد.کود) برگزار می شود.

رضایی زاده افزود: این دوره به زودی به عنوان تنها دوره رسمی مصوب وزارت بهداشت اعلام می شود و مراکز ارائه دهنده این خدمات در حوزه سلامت موظف به گذراندن این دوره در یک برنامه تدریجی برای ادامه فعالیت خواهند بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا