سلامت خانواده

بیوگرافی عبدالناصر همتی / سوابق و عملکرد نامزد انتخابات 1403 را بشناسید

اقتصاد آنلاین – مهسا زرکاری; عبدالناصر همتی، سیاستمدار و اقتصاددان، در 30 فروردین 1336 در شهرستان کبودرآهنگ استان همدان به دنیا آمد. پس از قبولی در کنکور در سال 1354 در سن 18 سالگی برای تحصیل به دانشگاه تهران رفت و در سال 1357 چند ماه قبل از انقلاب موفق به اخذ مدرک لیسانس در رشته علوم اقتصادی شد.

پس از آن همتی مدرک کارشناسی ارشد و دکتری خود را از دانشگاه تهران دریافت کرد. او قبل از ورود به عرصه سیاست در صدا و سیما فعالیت هایی داشت و سپس به سمت های مختلفی از جمله بیمه مرکزی و ریاست بانک مرکزی رسید.

همتی در سال 1356 از طریق دانشگاه دوره های حسابرسی عالی را در موسسه Coopers & London در انگلستان گذراند.

فعالیت‌های عبدالناصر همتی پس از انقلاب اسلامی

با شروع جنگ تحمیلی مسئولیت ستاد اطلاعات جنگ را بر عهده گرفت. سپس در سال 1359 در 23 سالگی مدیریت کل اخبار صدا و سیما را بر عهده گرفت.

همتی در سال ۱۳۶۷ با رتبه اول فوق لیسانس اقتصاد گرفت و یک سال بعد در سال ۱۳۶۸ به سمت معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما منصوب شد.

همتی علاوه بر فعالیت در صدا و سیما، دوره تحقیقاتی و مطالعاتی خود را در سال ۱۳۷۰ در دانشگاه لندن به پایان رساند و سرانجام در سال ۱۳۷۲ موفق به اخذ دکترای اقتصاد شد.

عبدالناصر همتی، رئیس کل بیمه مرکزی ایران

حسن همتی در سال ۱۳۷۳ در سن ۳۷ سالگی از رادیو جدا شد و به عنوان رئیس کل بیمه مرکزی و شورای عالی بیمه ایران مشغول به کار شد.

وی در این سمت نقش اساسی در اتخاذ سیاست های آرامش بخشی برای صنعت بیمه داشت. همچنین در سال 1380 ریاست هیئت مدیره بیمه اتکایی آسیایی را در بانکوک با حضور 10 کشور برعهده داشت.

همتی از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۵ در سه دوره متوالی به عنوان رئیس کل بیمه مرکزی فعالیت کرد و به عنوان «پدر بیمه خصوصی» در ایران شناخته شد.

ناصر همتی در دوران ریاست جمهوری سید محمد خاتمی و زمانی که حسن روحانی رئیس شورای عالی امنیت ملی بود به مدت 5 سال در کمیته اقتصادی شورای امنیت ملی عضویت داشت.

در همین دوره ناصر همتی پیشنهاد ایجاد صندوق ذخیره ارزی را مطرح کرد که بعداً به عنوان حساب ذخیره ارزی اجرایی شد.

یک سال پس از روی کار آمدن محمود احمدی نژاد در سال ۱۳۸۵، ناصر همتی به عنوان مدیرعامل بانک سینا منصوب شد و به مدت ۷ سال در این سمت بود.

در سال ۱۳۹۲ با آغاز ریاست جمهوری حسن روحانی و به پیشنهاد علی طیب نیا، وزیر وقت اقتصاد، ناصر همتی به سمت مدیرعاملی بانک ملی منصوب شد. سپس در سال 1394 به سمت مدیر بیمه بازگشت.

رزومه همتی در سمت ریاست بانک مرکزی

بعد از تحولات گسترده در بازار ارز و سیاست های پولی کشور، در تاریخ 11 مرداد 1397، با رای کابینه حسن روحانی، عبدالناصر همتی جانشین ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران شد.

همچنین دکتر عبدالناصر همتی دانشیار دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران و از اساتید صاحب نام در رشته های اقتصاد کلان و اقتصاد انرژی است.

همسر و فرزندان عبدالناصر همتی

عبدالناصر همتی چند سالی است که با خانم سپیده شبستری ازدواج کرده و دارای دو دختر و یک پسر است. او معتقد است فرزندانش در انجام وظایف خود محدودتر هستند و گاهی مجبور است به تماس های تلفنی پاسخ ندهد. اما تا الان فرزندانشان به بانک مرکزی نیامده اند.

عبدالناصر همتی درباره شایعه زندگی دخترش در کالیفرنیا می گوید: آمدند و از دختر خانم محترمی در کالیفرنیا عکس گرفتند و گفتند چون خانواده او همتی هستند دختر من است که درست نیست، فکر کردم که دینداری در تبلیغات غالب است، اما متاسفانه اطلاعات غلط به مردم می دهند و این همان بی دینی است.

ثبت نام همتی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی دولت دوازدهم در پنجم اردیبهشت ماه سال 1400 در سن 64 سالگی با حضور در ستاد وزارت کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

وی به همراه سیدابراهیم رئیسی، سعید جلیلی، محسن رضایی، محسن مهرعلی زاده، امیرحسین قاضی زاده هاشمی و علیرضا زاکانی در جمع ۷ فینالیست راه یافتگان قرار گرفتند.

در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری سال 1403 عبدالناصر همتی نیز برای ثبت نام در این انتخابات ظاهر شد. او در انتخابات قبلی هم کاندیدای انتخابات بود اما رای لازم را کسب نکرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا