اخبار سلامت

“بیهوشی، طب اورژانس و کودکان” کم طرفدارترین تخصص های پزشکی

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت پرس ، ابوالفضل باقری فرد امروز در نشست خبری وزارت بهداشت در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه کدام رشته های تخصصی کمتر مورد استقبال قرار می گیرند و چرا صندلی برخی از رشته های تخصصی خالی مانده است؟ نظر: در 15 سال گذشته برخی رشته ها کاهش یافته است و دلیل اصلی آن سیستم پرداخت است. در حال حاضر رشته های بیهوشی، فوریت های پزشکی و اطفال کمترین محبوبیت را در بین رشته های تخصصی پزشکی دارند.

وی افزود: فردی که متخصص فوریت های پزشکی می شود باید مدام در اورژانس بیمارستان ها حاضر شود و به درمان بیماران اورژانسی بپردازد اما درآمد کمی دارد. رشته بیهوشی نیز بسیار پر استرس است زیرا بخش عمده ای از مسئولیت بیمار بر عهده متخصص بیهوشی است، اما درآمد این متخصصان نیز بسیار کم است. در حوزه کودک نیز وضعیت به همین منوال است.

باقری فرد ادامه داد: برای افزایش درآمد این پزشکان در رشته هایی مانند هوشبری اقداماتی انجام شده است. در سایر زمینه ها در حال رایزنی با معاونت درمان برای افزایش درآمد این رشته ها هستیم.

حقوق ساکنان 4 برابر شد

وی با بیان اینکه شرایط اقامت نیز باید بهبود یابد، گفت: در عین حال باید توجه داشت که دستیاری پزشکی کار سختی است و این رویه در همه کشورهای دیگر یکسان است چرا که در کنار تحصیل باید درمان نیز انجام شود. انجام دادن. البته مشکلاتی از جمله پایین بودن حق الزحمه دستیاران در این زمینه وجود داشته است اما دستمزد دستیاران پزشکی را از 2 میلیون تومان به 8 میلیون تومان افزایش داده ایم. البته نمی گوییم این درآمد کافی است، اما در زمینه پرداخت عوارض رشد خوبی داشته است.

456 صندلی تخصصی پر شد

به گفته وی، امسال 456 کرسی در رشته های مختلف فوق تخصصی تکمیل شده است.

محسن عباسی، مشاور دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در پاسخ به تسنیم اظهار داشت: نگاه به پدیده های چند عاملی باید چندوجهی باشد. اینکه برخی از رشته ها از جمله دروس مذکور کمتر مورد استقبال قرار می گیرند تا حدی به دلیل مسائل آموزشی است و قسمت عمده آن خارج از حوزه آموزشی و به مسائل فرهنگی، سختی شغلی، مسائل اجتماعی و اقتصادی بستگی دارد.

وی افزود: وظیفه ما حفظ و افزایش ظرفیت بوده است. در عین حال راهکارهایی از جمله افزایش حقوق دستیاری، تاکید بر تعدیل مجدد و ارسال آیین نامه دستیاری به دانشگاه ها، بومی سازی و تکمیل ظرفیت از طرق مختلف، مشاوره برای افزایش میزان تعرفه های پزشکی و… در حال اجراست تا رفع شود. چالش ها و مسائل.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا