سلامت خانواده

بیمه سلامت با 144 مرکز درمان ناباروری قرارداد دارد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی نشی در نشست خبری جمعیت جوانان افزود: قراردادهای بیمه سلامت با مراکز و متخصصان درمان ناباروری ۱۲ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: سازمان بیمه سلامت علاوه بر انعقاد قرارداد با 144 مرکز درمان ناباروری، 3 هزار و 799 مرکز دارد. مامان برای ارائه خدمات به زوج های نابارور و مادران باردار در سراسر کشور قرارداد دارد علامت می توانند از خدمات این مراکز استفاده کنند.

نشی افزود: تاکنون بیش از 95 هزار بیمه شده شناسایی و تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند که آشنایی مردم با این خدمات بیمه ای می تواند باعث افزایش تعداد افراد نابارور شناسایی شده و هزینه این منطقه شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه بیمه سلامت به عنوان حمایت و حمایت مالی نقش مهمی در باروری و گسترش زایمان طبیعی در کشور داشته است افزود: تغییرات مثبت در پوشش تعرفه ها و انعقاد قرارداد با مراکز درمان ناباروری. و موسسات نشان می‌دهند که مواد قانونی جوانان جمعیت در رابطه با حمایت بیمه‌ای به درستی اجرا شده است و امیدواریم اعتبارات افزایش یابد تا بتوانیم رشد مناسبی داشته باشیم.

نشی افزود: 90 درصد هزینه مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی و 70 درصد هزینه های بخش خصوصی تحت پوشش بیمه سلامت است و امیدواریم سایر مراکز بخش خصوصی نیز به عقد قرارداد بیایند و خدمات به مردم را افزایش دهند.

وی افزود: مادران باردار از ابتدای بارداری تا پایان شیردهی و فرزندان آنها تا سن 5 سالگی تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: علاوه بر این کودکان زیر 7 سال، تمامی خدمات آنها در بیمارستان های کشور رایگان است و تنها در دو ماهه نخست امسال 321 میلیارد تومان برای کودکان زیر 7 سال هزینه شده است.

نشی افزود: خدماتی تحت پوشش بیمه هستند که سه سال پیش تحت پوشش بیمه نبودند و این خدمات علاوه بر تلاش همکاران در سراسر کشور با حمایت دولت و مجلس میسر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا