سلامت خانواده

بیمه رایگان 2.1 میلیون نفر در استان تهران/ سرنوشت طرح داروسان – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

سلامت جو ، محمد غلام نژاد روز چهارشنبه در نشست خبری که در سالن همایش های بیمه سلامت استان تهران برگزار شد، رسانه ها را گوش های شنوا و چشمان باز خواند و اظهار داشت: با توجه به گسترش فضای مجازی و رسانه ای، وجود ندارد. تخلف و فساد پنهان نبود.

وی در ادامه به اقدامات و برنامه های بیمه سلامت در استان تهران اشاره کرد و افزود: در استان تهران حدود 5 میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند و 2 میلیون و 100 هزار نفر از جمعیت دهک های یک تا پنج به صورت رایگان بیمه شده اند. هستند.

غلام نژاد ادامه داد: در حال حاضر 120 گروه بیماری در صندوق صعب العلاج و در استان تهران بیش از 128 هزار نفر تحت پوشش خدمات صندوق هستند.

وی افزود: از ابتدای تاسیس صندوق تاکنون بیش از 2.3 حمت برای بیماران تحت پوشش هزینه شده است.

غلام نژاد گفت: در استان تهران کار خوبی که انجام داده ایم راه اندازی سامانه تایید صلاحیت آنلاین دارو است و هم اکنون 34 درصد مراجعات به داروخانه ها به صورت حضوری انجام می شود.

وی بیان کرد: در بحث جوانی جمعیت بیش از 180 میلیارد تومان برای درمان ناباروری نزدیک به 9 هزار و 300 نفر هزینه کرده ایم.

غلام نژاد گفت: مراکز پسر سینا و رویان با بیمه سلامت استان تهران قرارداد امضا کردند هستند و خدمات درمان ناباروری از طریق این دو مرکز که هزینه ناچیزی را پرداخت می کنند به بیمه شدگان ارائه می شود.

وی افزود: پیشگیری یکی دیگر از خدمات نوین بیمه سلامت در استان تهران است که در 5 سطح انجام می شود.

غلام نژاد ادامه داد: در بحث پیشگیری سطح 4 سعی داریم با اطلاع رسانی به شهروندان به سمتی برویم که اقلام و خدمات دارویی را افزایش دهیم. پاراکلینیکال کاهش دهد

او در مورد طرح داروساز وی گفت: در این طرح که تنها به صورت پایلوت در تهران انجام شد و بیماران م این مورد توجه قرار گرفته و ادامه دارد. اما برای سایر بیماری ها منتظر تصمیم سازمان بیمه سلامت هستیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران در ادامه به روند پرداخت اشاره کرد و افزود: مطالبات بیمارستان های دانشگاهی تا اردیبهشت ماه، بیمارستان های غیر دانشگاهی تا خرداد و داروخانه ها تا مرداد 1403 پرداخت شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا