سلامت خانواده

بیماری هایی که با نشستن زیاد به آن مبتلا می شوید

به گزارش آنلاین، محققان آمریکایی هشدار دادند که ده ساعت نشستن در روز چه در محل کار و چه هنگام تماشای تلویزیون، به سرعت خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می دهد. احتمال ابتلا به زوال عقل در افرادی که به مدت ده ساعت در روز بی تحرک بودند، هشت درصد بیشتر از افرادی بود که 9 ساعت در روز می نشستند و افرادی که 12 ساعت در روز می نشستند، 63 درصد بیشتر در معرض این وضعیت بودند. . بنیاد قلب بریتانیا می گوید بزرگسالان در سن کار به طور متوسط ​​9.5 ساعت در روز بی تحرک هستند.

به گزارش سان، این میزان برای افراد ۶۵ تا ۷۴ سال به ۱۰ ساعت در روز یا بیشتر و برای افراد بالای ۷۵ سال به ۱۱ ساعت در روز افزایش می‌یابد.

راه های دیگری که نشستن به بدن آسیب می رساند و باعث بیماری می شود

سرطان

تحقیقات نشان می دهد که مهار نشستن طولانی مدت می تواند خطر ابتلا به انواع سرطان از جمله سرطان ریه، رحم و روده بزرگ را کاهش دهد. نتیجه مطالعه ای که در استرالیا انجام شد و در آن اطلاعات 130000 زن مورد بررسی قرار گرفت، نشان داد که بروز سرطان سینه در افرادی که ورزش می کنند کمتر است. به طور خاص، خطر ابتلا به سرطان سینه سه گانه منفی در زنانی که کمتر می نشینند 104 درصد کمتر بود.

سلامت قلب

مطالعات مختلف نشان داده اند که نشستن طولانی مدت برای قلب مضر است. محققان استرالیایی دریافتند که هر ساعت تماشای تلویزیون خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی را 18 درصد افزایش می دهد. دانشگاه لستر در بریتانیا نتایج 18 مطالعه را با هم ترکیب کرد و دریافت که خطر ابتلا به بیماری قلبی در افرادی که برای طولانی‌ترین مدت کم تحرک بودند، 2.5 برابر بیشتر از افرادی است که کمترین زمان را کم تحرک بودند. نتایج حتی پس از در نظر گرفتن اینکه آیا یک فرد ورزش کرده است یا نه حفظ می شود.

دیابت

همین مطالعه دانشگاهی نشان داد که خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در افراد کم تحرک دو برابر بیشتر است. مطالعه قبلی توسط همین تیم نشان داد که این ارتباط در زنان قوی تر است.

محققان این نظریه را مطرح کردند که زنان ممکن است در حالت نشسته بیشتر میان وعده بخورند، در حالی که مردان ممکن است در معرض خطر کمتری قرار داشته باشند، زیرا آنها به سادگی تمایل دارند هنگام ایستادن و حرکت بیشتر حرکت کنند.

سلامت روان

علائم افسردگی، اضطراب و تنهایی با کمبود فعالیت همراه است که ممکن است شامل نشستن تمام روز باشد. محققان دانشگاه کالج لندن فعالیت نوجوانان را ردیابی کردند. آنها دریافتند که میزان زمانی که برای بی احترامی صرف می شود با افزایش سن افزایش می یابد و از میانگین هفت ساعت و ده دقیقه برای نوجوانان 12 ساله به هشت ساعت و 43 دقیقه برای نوجوانان 16 ساله می رسد.

افرادی که بین 12 تا 16 سالگی به طور مداوم بی تحرک بودند تا سن 18 سالگی 28.2 درصد نمره افسردگی بالاتری داشتند.

مرگ زودرس

با در نظر گرفتن همه چیز، آیا جای تعجب است که ساعت های مکرر و طولانی نشستن با مرگ زودهنگام مرتبط است؟

به عنوان مثال، نتایج مطالعه ای که در استرالیا انجام شد و افراد بالای 45 سال را مورد بررسی قرار داد، نشان داد افرادی که بیش از 11 ساعت در روز می نشینند، نسبت به افرادی که کمتر از 4 ساعت در روز می نشینند، بیشتر در معرض مرگ هستند. در سه سال آینده افزایش خواهد یافت.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا