اخبار سلامت

بیمارشدن 75 نفر در آمریکا با ساندویچ های آلوده “مک دونالد”

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، سازمان غذا و داروی آمریکا روز جمعه اعلام کرد که همبرگرهای مک دونالد منجر به مسمومیت برخی از شهروندان شده است که ناشی از نوعی باکتری به نام ای کولای است که می تواند مشکلات جدی ایجاد کند. در دستگاه گوارش بودن

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا اعلام کرده است که ۷۵ نفر که عمدتاً در ایالت های غربی آمریکا هستند بر اثر مصرف این ساندویچ ها بیمار شده اند که از این تعداد ۲۲ ​​نفر در بیمارستان بستری شده و یک نفر نیز جان خود را از دست داده است. دو نفر از این بیماران به سندرم همولیتیک نیز مبتلا شدند، یک بیماری جدی که می تواند باعث نارسایی کلیه شود.

بر اساس گزارش رویترز، گفته می شود سویه این باکتری به نام E. coli O157:H7 که باعث مرگ یک نفر شد، باعث ایجاد بیماری بسیار جدی به خصوص در افراد مسن، کودکان و افراد دارای نقص ایمنی می شود.

یافته های اولیه توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده نشان داد که پیاز خرد شده در ساندویچ ها منبع احتمالی شیوع این بیماری بوده است.

E.coli یا Escherichia coli گونه های مختلفی دارد و یکی از مهم ترین علل اسهال خونی است. این باکتری می تواند از طریق آب و غذای آلوده به افراد منتقل شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا