سلامت خانواده

بیماران قلبی و کلیوی باید این توصیه را جدی بگیرند

به گزارش خبرآنلاین، خوردن چند عدد سیب یا کلم بروکلی، خیار، موز یا لوبیا سبز بیشتر می تواند در واقع نیاز به مراجعه به پزشک را کاهش دهد، به خصوص برای افرادی که فشار خون بالا دارند و در معرض بیماری های قلبی و کلیوی هستند.

به گزارش ایسنا، دکتر «دونالد وسون» محقق ارشد این مطالعه و استاد دانشگاه آستین تگزاس گفت: بیماران مبتلا به فشار خون با دو مشکل اساسی بیماری های قلبی و کلیوی مواجه هستند. این مطالعه بررسی می کند که آیا کاهش میزان اسید در رژیم غذایی می تواند عوارض مربوط به بیماری کلیوی و بیماری قلبی ناشی از فشار خون بالا را کاهش دهد یا خیر.

ویسون اضافه کرد: فرآورده های حیوانی به ویژه گوشت معمولاً تولید کننده اسید هستند در حالی که میوه ها و سبزیجات هنگام مصرف تولید کننده پایه هستند.

به گزارش سی ان ان، برای بررسی چگونگی کمک به گیاهان دارویی، کارشناسان یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده را بر روی 135 فرد مبتلا به فشار خون بالا و افرادی که بیماری قلبی و کلیوی بدتر شده بودند، انجام دادند.

شرکت کنندگان به سه گروه تقسیم شدند: گروهی که روزانه دو تا چهار فنجان میوه و سبزیجات به رژیم غذایی خود اضافه می کردند، گروهی که روزانه دو دوز (چهار یا پنج قرص 650 میلی گرمی) جوش شیرین مصرف می کردند، و گروهی که ادامه می دادند. درمان های پزشکی استاندارد . بر اساس این مطالعه، جوش شیرین میزان اسید را کاهش می دهد.

به گفته Wesson، پس از یک مطالعه پنج ساله، محققان دریافتند که دو رژیم غذایی حاوی گیاهان بیشتر و مصرف شیرین بیان سلامت کلیه ها را بهبود می بخشد، اما فقط خوردن میوه ها و سبزیجات بیشتر به سلامت قلب کمک می کند.

وی یادآور شد: نتیجه گیری ما این بود که برای بیماران مبتلا به فشار خون، رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزی جزء ضروری روش ها و راهکارهای کنترل و درمان باشد.

از سوی دیگر، دکتر ماریون نستله، استاد بازنشسته تغذیه، مطالعات مواد غذایی و بهداشت عمومی در دانشگاه نیویورک که در این مطالعه شرکت نداشت، می گوید که این تحقیق جدیدترین تحقیق در نوع خود در میان مطالعات مربوط به فواید آن است. مصرف گیاهان برای سلامتی بدن

وی بیان کرد: از دیرباز فواید این رژیم را می دانیم اما کاهش بیماری های کلیوی را نیز به فواید آن اضافه کرد.

چرا باید از مصرف اسید خودداری کرد؟

مطالعات آزمایشگاهی Wesson بر این واقعیت متمرکز است که کلیه اسید را از خون خارج می کند و آن را از طریق ادرار دفع می کند. تیم تحقیقاتی او سال ها پیش نشان داد که رژیم غذایی اسیدی برای کلیه حیوانات مضر است و رژیم غذایی قلیایی برای کلیه ها مفید است. تحقیقات اخیر نتایج مشابهی را در انسان نشان داده است.

وسون می گوید: «سوال واقعی برای آینده این نیست که آیا میوه ها و سبزیجات در کنترل فشار خون موثر هستند یا خیر. سوال این است که چگونه می توانیم عمل کنیم تا اکثر بیماران مبتلا به فشار خون بالا از آن آگاه باشند و آن را دنبال کنند.

با این حال، وسون می گوید، حتی اگر فشار خون بالا نداشته باشید، هر چه میوه ها و سبزیجات بیشتری بخورید، برای شما بهتر است. انجمن قلب آمریکا 4 تا 5 وعده میوه و سبزیجات در روز را توصیه می کند که می تواند شامل 5 تا 8 گل کلم بروکلی، یک موز، یک فنجان سبزی برگ خام یا چهار توت فرنگی بزرگ باشد.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا