سلامت خانواده

بیش از 86 هزار بیمار خاص تحت حمایت کمیته امداد/تخصیص 722 میلیارد برای درمان بیماران

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، حسین خودیاری وی در تشریح عملکرد کمیته امداد در حوزه بیماران خاص و صعب العلاج اظهار داشت: در سال 1401 دولت با تصویب شورای اسلامی، صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج را در سازمان بیمه سلامت تشکیل داد و آن را تشکیل داد. در نیمه دوم همان سال شروع به کار کرد.

وی افزود: سازمان بیمه سلامت تاکنون بیش از 113 نوع بیماری را با هماهنگی معاونت درمان وزارت بهداشت شناسایی و سازمان های بیمه گر را موظف به برچسب گذاری کرده است.

معاون سلامت خانواده و پشتیبانی کمیته امداد تصریح کرد: 86 هزار و 885 بیمار تحت پوشش کمیته امداد دارای بیماری های خاص و صعب العلاج هستند که از این تعداد بیش از 30 هزار نفر در فهرست بیماری های صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج قرار دارند.

خودیاری وی افزود: از این 86 هزار و 885 بیمار خاص و صعب العلاج 32 هزار و 634 نفر زمین گیر هستند که هزینه های درمانی آنها بسیار بالاست و 15 هزار نفر از این افراد مبتلا به سرطان هستند.

وی گفت: کمیته امداد سال گذشته علاوه بر صندوق حمایت از بیماری های خاص و صعب العلاج 722 میلیارد تومان برای درمان مددجویان خود اختصاص داد که نزدیک به 300 میلیارد تومان آن مربوط به بیماران صعب العلاج و محصور در خشکی بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا