سلامت خانواده

بیش از چهار هزار نوزاد در زنجان غربالگری شنوایی شدند

به گزارش خبرآنلاین از زنجان، روح اله خدابنده لو با بیان اینکه کاشت حلزون شنوایی برای کودکان زیر سه سال توسط دانشگاه علوم پزشکی و برای کودکان بالای سه سال توسط بهزیستی به صورت رایگان ارائه می شود، افزود: طی 6 ماهه اول کاشت حلزون حلزون به صورت رایگان انجام می شود. امسال 110 نفر سمعک دریافت می کنند و 1345 باتری برای ناشنوایان تهیه شده است.

وی با بیان اینکه خدمات بهزیستی برای افراد کم شنوا محدود به ارائه سمعک نیست و شنوایی سنجی مانند شنوایی سنجی، تمپانومتری و “ABR” از جمله این خدمات است. کم شنوایی ها تحت پوشش هستند و در مراکز دولتی و غیردولتی آموزش های لازم به خانواده ارائه می شود.

مدیرکل بهزیستی کشور با یادآوری اینکه یکی از اهداف بهزیستی تقویت تشکل ها و اقشار مردم نهاد است، گفت: خوشبختانه با راه اندازی کانون ناشنوایان و فعالیت مرکز آموزش کودکان ناشنوا (کودکان زیر 14 سال) قدیم)، فعالیت های ارزنده ای در زمینه توسعه معلولان انجام شده است و در این راستا معلولان ناشنوای استان زنجان توانسته اند افتخارات بسیاری را در بخش های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی به ثبت برسانند.

وی خاطرنشان کرد: این سازمان با توانمندسازی ناشنوایان تلاش می کند این قشر را برای حضور در جامعه آماده کند و در این راستا برنامه های مختلفی از جمله پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان و کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان ناشنوا، ارائه وسایل کمک توانبخشی، حرفه آموزی انجام می شود. و ارائه مشوق های حمایتی برای کارفرمایان در صورت بکارگیری معلول از جمله فعالیت های آن است.

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا