سلامت خانواده

بیانیه بسیج جامعه پزشکی در آستانه انتخاب وزرای دولت چهاردهم – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، در بیانیه سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور آمده است: سازمان جامعه پزشکی کشور ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی، در راستای رسالت تبیین جهاد، بصیرت افزایی و بصیرت بخشیده است. جامعه و طی بیانیه ای بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری عالی) بر اهمیت رای اعتماد شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم تاکید کرد.

متن کامل بیانیه

بی شک مشارکت مردم در عرصه انتخابات که وحدت نظام جمهوری اسلامی ایران بود، گامی محکم در راستای استقرار و اعتلای نظام اسلامی و تلاش برای تحقق نظام اسلامی بود. تمدن وفای به وعده های الهی، خدمت به مردم و ایستادگی در راه حق و انقلاب آن چیزی است که از یک حکومت مردمی انتظار می رود و به لطف خداوند جناب آقای دکتر مزیکیان رئیس جمهور چهاردهم با رعایت وظایف امیرالمومنین(ع) .الف) در رویکرد سخنوری او خود را متعهد به راه راست و خدمت به مردم کرد هستند. انتخاب کابینه و وزرا و شروع به کار افراد در این پست های مهم عامل این موضوع است.

اکنون که دولت جدید پس از اجرا و استقرار اعضای کابینه خود را معرفی کرده است، شورای اسلامی وظیفه خطیر حفظ اصول و موازین وزیر پیشنهادی را بر عهده دارد.

همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند هستند وزیر منتخب باید «مؤمن به جمهوری اسلامی و نظام اسلامی» از بن دندان باشد. جوهره فعالیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی «ایمان» است. در چنین دولتی وزیر باید به مبانی اسلام و انقلاب اسلامی ایمان قلبی داشته باشد و تمام اراده خود را برای عمل به مفروضات اسلامی به کار گیرد. از آنجا که طبق آیات متعدد قرآن تزکیه بر تربیت مقدم است.यूज़क्यक्यकुम و به شما یاد می دهد کتاب و خرد). قبول مسئولیت به شرط داشتن تخصص از نشانه های تقوا است. در انتصاب مدیران، اگرچه وجود تخصص و تعهد هر دو لازم و ضروری است، اما تعهد مهمتر از تخصص است، زیرا مدیر متخصص بدون تعهد ضرر خواهد داشت. مبادله این یک مدیر متعهد و بدون تخصص است.

فردی که رهبری یک وزارتخانه را بر عهده می گیرد باید «نگرش ملی» داشته باشد. یعنی گرفتار مسائل جناحی و سیاسی و امثال اینها نشود و نگاه ملی به کشور داشته باشد. وزیر منتخب باید انقلاب اسلامی را بشناسد. شناخت ظرفیت های کشور؛ باید به رشد و تعالی نظام اسلامی ایمان قلبی داشته باشد. به آینده امیدوار باشید و با تکیه بر تلاش و اعتماد تمام تلاش خود را برای پیشبرد و بهبود امور انجام دهید. وزیری که اعتقادی به کشور و نظام نداشته باشد در مواقع جدی به دولت آسیب می رساند.

از جمله معیارهای دیگری که رهبری در سخنان خود به آن اشاره کردند، «امین» و «صادق» بودن کابینه با مردم است. وزیر باید مایه آرامش و آسایش ملت باشد و وظایف دولت را در امور خود با کمال صداقت و راستی انجام دهد و به مردم گزارش دهد. همانطور که رهبری در سخنان اخیر خود فرمودند یکی از معیارهای مهم «تبلیغ نظافت و صداقت» است.

وزیر معرفی شده در سمت مدیریت کل یک اداره تخصصی می نشیند، بنابراین یکی از مهم ترین معیارهای یک فرد برای پذیرش این سمت، «کارآمد بودن» است. البته کارایی اغلب بعد از استخدام فهمیده می شود، اما کارایی را می توان با تحقیق، با مشاهده سوابق، بررسی کلمات و گزارش ها نیز تشخیص داد. همچنین یکی از معیارهای مهم دیگر معرفی شده از سوی رهبری، نداشتن «سوابق بد» برای افراد است و توجه به سوابق و بررسی گزارش های دریافتی، آینده بهتری را برای وزارت دولت رقم خواهد زد.

اکنون که دولت چهاردهم با توجه به این نکات به عنوان موازین اسلامی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، کابینه پیشنهادی خود را برای معرفی به مجلس ارائه کرده است، آنچه از مجلس انقلاب انتظار می رود این است که با بررسی دقیق تجربیات مردم. و گزارش های موجود، از بین افراد معرفی شده، ضوابط بهترین وزیر انقلابی را اخذ و با رأی اعتماد، وظیفه مهم وزارتخانه را به وی واگذار کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا