اخبار سلامت

بودجه 2.5 همتی درمان رایگان کودکان/فعالیت23 بیمارستان کودکان

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، سعید کریمی; معاون بهداشتی وزارت بهداشت در همایش «بررسی ملی کودکان سالم ایران سلامت» با محوریت رونمایی از سند درمان رایگان کودکان زیر 7 سال و برنامه واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس، اظهار داشت: : کودکان آینده سازان کشور هستند و شاید به دلیل مشکلاتی نتوانند. خدمات پزشکی دریافت کنید. اگر کودکی به بیماری مبتلا شود، عوارض آن سال ها ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه موضوع درمان رایگان کودکان زیر هفت سال به پیشنهاد وزیر بهداشت و پس از بازدید از بیمارستان کودکان مفید در مهرماه سال گذشته مطرح شد، ادامه داد: موضوع درمان رایگان برای کودکان کودکان زیر هفت سال در شورای عالی بیمه پیشنهاد و تصویب شد. سپس این طرح به تصویب شورای عالی بیمه و سازمان برنامه و بودجه رسید و به تصویب هیأت وزیران رسید.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه 2.5 هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در نظر گرفته شده است، افزود: تمام هزینه های درمان سرپایی و بستری در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی به جز برای طب سرپایی، از خدمات درمانی رایگان برای کودکان کمتر از هفت سال است.

کریمی با بیان اینکه خدمات گسترده ای به کودکان در بیمارستان ها در حال انجام است، تصریح کرد: در حال حاضر 23 بیمارستان تخصصی کودکان، 770 بیمارستان با بخش اطفال، 16 هزار تخت اطفال و 500 تخت PICU به کودکان خدمات رسانی می کنند. در دو سال گذشته هزار تخت به این مجموعه اضافه شده است و این موارد نشان می دهد که کودکان در وزارت بهداشت دولت سیزدهم جایگاه ویژه ای دارند.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: اکنون 107 بیماری در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج بارگذاری شده و این صندوق این بیماری ها را پوشش می دهد.

وی گفت: در زمینه پیوند نیز می توان به پیوند کلیه، کبد و قلب اشاره کرد که در بیمارستان های کودکان کشور انجام می شود.

وی با بیان اینکه 107 گروه بیماری گران توسط صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج حمایت می شوند، تصریح کرد: تمامی این خدمات در بخش های سرپایی و بستری ارائه می شود. همچنین بیماری هایی که جزو 107 گروه بیماری پرهزینه نیستند نیز توسط سازمان بیمه سلامت ایران با پرداخت اضافه به این سازمان حمایت می شوند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه طرح درمان کودکان زیر 7 سال به صورت رایگان در کشور اجرا می شود، افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده 2.5 هزار میلیارد تومان برای طرح درمان رایگان کودکان زیر 7 سال در نظر گرفته ایم. قدیمی هدف از تصویب این بودجه این است که برای ادامه طرح مشکلی پیش نیاید.

نشی خطاب به روسای دانشگاه های علوم پزشکی با ابراز امیدواری نسبت به ارائه خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر 7 سال و در خصوص پوشش بیمه ای بیماری های خاص و صعب العلاج گفت: بیشترین بیماری های صعب العلاج در کودکان رخ می دهد. در حال حاضر داروهای بیماران SMA، فاکتورهای هموفیلی، داروهای بیماران سرطانی، پیوند اعضا و هزینه کاشت حلزون 100 درصد تحت پوشش صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج است. همچنین بیماری های متابولیک که شامل 25 بیماری است نیز از صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج بهره مند می شوند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا