اخبار سلامت

بودجه 10 هزار میلیاردی فوق العاده خاص نظام سلامت

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، بهرام عین اللهی; وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بیست و پنجمین همایش ملی آموزش علوم پزشکی ضمن قدردانی از زحمات کادر بهداشت و درمان گفت: کارکنان نظام سلامت برای ما مایه مباهات هستند و کار شبانه روزی، حتی در روزهای تعطیل، و در دوران کرونا نیز باعث افتخار آنها شد.

وی با اشاره به تقدیم 300 شهید حوزه سلامت در مبارزه با بیماری کووید 19 گفت: با توجه به نیازهایی که در جامعه ما وجود دارد، بحث پرداخت فوق العاده از دو سال پیش به صورت مستمر آغاز شده است. و سال گذشته در صحن علنی مجلس از نمایندگان مجلس درخواست شد و پیگیری کردیم که با تلاش ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه این مصوبه دیروز به تصویب رسید.

عین اللهی ادامه داد: 10 هزار میلیارد تومان ویژه بهورزان در نظر گرفته شده است که آیین نامه اجرایی آن در کمیته ها در حال تدوین است و به همه کارگران ابلاغ می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: مصوبه فوق العاده ویژه از امسال اعمال می شود و در بودجه امسال لحاظ شده است.

عین اللهی در بخشی دیگر از گفتگو با خبرنگاران به دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه سلامت اشاره کرد و اظهار داشت: آموزش علوم پزشکی در ایران با توجه به پذیرش همه سازمان های بین المللی یکی از آموزش های سطح کشورهای پیشرفته دنیا و تمام شاخص هایی که در آموزش پیشرفته هستند دارای طب لازم است.

وزیر بهداشت ادامه داد: امروز نه تنها تمام خدمات بهداشتی و درمانی را در داخل به مردم ارائه می کنیم بلکه سال گذشته نزدیک به یک و نیم میلیون نفر از خارج از کشور برای درمان به ایران آمدند و خدمات دریافت کردند.

عین اللهی با اشاره به برگزاری آزمون دستیاری با بیان اینکه سال گذشته در سه رشته هوشبری، فوریت های پزشکی و اطفال با کمبود متقاضی مواجه بودیم، گفت: در این سه رشته مجبور به فراخوان مجدد و استفاده از سال آخر شدیم. کارورزان پزشکی با تاییدیه آموزش تخصصی پزشکی. .

وی با بیان اینکه در دوره جدید 12 هزار نفر در آزمون دستیاری شرکت کرده اند، گفت: امسال نیز به اندازه سال گذشته می توانیم قبول کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در خصوص ظرفیت دانشجویان پزشکی نیز بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل می کنیم و در صورت نیاز به افزایش یا کاهش با مصوبه انجام می شود. این شورا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا