سلامت خانواده

بودجه پرستاران صرف امور عمرانی شد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه بحرینی افزود: بر اساس گزارش ها که به سیستم پرستاری مشهد رسیده است، به نظر می رسد مدیران پرستاری برای ایجاد تعادل تعرفه ای بین بخش ها، آیتم کیفیت را دستکاری کرده اند. برخی از دانشکده ها نیز بودجه خدمات پرستاری را صرف مسائل عمرانی کرده اند.

وی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل قانون تعرفه خدمات پرستاری، پرداخت به پرستاران باید شفاف باشد. اگر خواهان عدالت در پرداخت حقوق کارگران هستیم، باید میزان درآمد دستیاران، پزشکان و پرستاران و همه کارکنان بیمارستان مشخص شود تا مشخص شود چند درصد از پول پرداخت شده و چه میزان از درآمد اختصاصی بیمارستان هزینه شده است. روی پرستاران

بحرینی با اشاره به پیگیری نظام پرستاری برای رسیدگی به مشکلات و اعتراضات پرستاران، گفت: با تشکیل کارگروه های مذکور، اعتراضات پرستاران در مشهد ساماندهی شد زیرا از یک سو اعتماد پرستاران و پرستاران در مشهد برگزار شد. پرستاران به دست آمد و از سوی دیگر خود پرستاران نگران وضعیت بیماران بستری در بخش ها بودند. با جلساتی که با استاندار مشهد داشتیم و با وساطت استاندار توانستیم اعتماد جامعه پرستاری را جلب کنیم و جامعه پرستاری مشهد در اطلاعیه ای اعلام کرد که تا روز پرستار مهلت دارد. رفع نگرانی های این جامعه

وی بیان کرد: در جلسه 14 شهریورماه که به درخواست سازمان نظام پرستاری و فعالان صنفی مشهد با استاندار برگزار شد، مقرر شد واحدها و ادارات از نیروهایی که نمی خواهند اجباری داشته باشند آمار جمع آوری کنند. اضافه کاری در جلسه ای که از طرف نظام پرستاری مشهد با استاندار داشتیم، اعلام کردیم که رقم اضافه کاری به 50 هزار تومان اصلاح شود و مالیات فارغ التحصیلی حذف شود. همچنین قول داده شد در حوزه تسهیلات رفاهی در 5 نوبت تا پایان سال مبالغی به حساب پرستاران واریز شود.

بحرینی همچنین درباره جذب نیروهای جدید در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با پیگیری هایی که انجام داده ایم مجوز جذب بیش از 3 هزار نفر در سطح دانشگاه علوم پزشکی را داریم که باید از طریق این نیرو جذب شوند. یک امتحان، در 16 شهریور، یک آزمون شرکتی. برگزار شد و قرار است 500 نفر از کارکنان شرکتی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب شوند که بخش مهمی از آنها پرستار هستند.

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری مشهد خاطرنشان کرد: در حوزه نیروی انسانی پاشنه آشیل فعالیت های پرستاری در حیطه وظایف است یعنی برخی از پرستاران برای سایر اعضای کادر درمانی کارهای اضافی انجام می دهند. در همین راستا مقرر شد نظام پرستاری مشهد از هر بیمارستان دو پرستار انتخاب کند تا بر اساس چک لیست هایی که در واحدها به آنها داده می شود، بر این موضوع نظارت داشته باشند تا این مشکل به صورت اصولی حل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا