بهداشت و درمان

به کارگیری داروسازان در شبکه بهداشتی کشور

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، عباس علیپور گفت: در اکثر مراکز جامع خدمات روستایی داروساز وجود ندارد و کار مسئول فنی داروخانه های مراکز را خود پزشک انجام می دهد.

وی افزود: بیش از 80 درصد از داروخانه های مستقر در مراکز بهداشتی و درمانی و منازل به بخش خصوصی واگذار شده است به طوری که داروخانه ها از طریق رابط خود به عنوان داروساز معلوم است با کمک پزشک مقیم یا مستقر در مرکز دارو تهیه و تجویز می کنند.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با اشاره به محدودیت تعداد اقلام دارویی مجاز برای تجویز، تصریح کرد: طبق استانداردها مجوز تجویز 400 قلم دارویی را صادر کرده ایم.

علیپور با بیان اینکه در آینده افرادی که سهمیه عدالت آموزش و پرورش را گذرانده اند به شبکه تزریق می شوند، تصریح کرد: داروسازانی که باید 1.5 برابر مدت تعهد آموزشی خود را طی کنند به زودی در محدوده طرح خود خدمت خواهند کرد و داریم تعداد زیادی از آنها در حوزه سلامت با داروسازان مواجه هستیم.

وی بیان کرد: امیدواریم با اضافه شدن داروسازان، سهمیه عدالت آموزشی موجب ارتقای خدمات با کیفیت به مردم در شبکه نظام سلامت کشور شود و این کار به نفع کل مجموعه باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا