سلامت خانواده

به پشت نخوابید/ بهترین و بدترین وضعیت خوابیدن چیست؟

به گزارش خبرآنلاین، متخصصان خواب بر این باورند به پشت خوابیدن این بدترین حالت برای خواب است، به خصوص اگر آپنه خواب دارید. در واقع خوابیدن به پشت زبان و فک شما را به عقب می راند و راه تنفس و تنفس شما را مسدود می کند. اگر متوجه شده باشید، بسیاری از افرادی که خروپف می کنند به پشت می خوابند.

خوابیدن روی شکم یا بخواب به باز نگه داشتن راه هوایی کمک می کند، اما همچنین می تواند به ستون فقرات و گردن فشار وارد کند.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد شاید به پهلو خوابیدن این بهترین راه برای تجربه یک خواب سالم و با کیفیت است. خوابیدن در این حالت در دوران بارداری به خصوص در سه ماهه آخر توصیه می شود.

خوابیدن به پهلو به جلوگیری از انسداد راه هوایی کمک می کند و می تواند خروپف را کاهش دهد. همچنین اگر سرتان کمی بالاتر از بدنتان باشد، بدنتان در وضعیت بهتری قرار دارد. این وضعیت برای افراد مبتلا به گردن درد و کمردرد توصیه می شود. به خصوص اگر یک بالش کوچک بین زانوها قرار داده شود. اگر بین زانوهای خود بالش ندارید، استرس ناشی از خوابیدن به پهلو به ران شما وارد می شود و می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

همچنین به یاد داشته باشید که خوابیدن به پهلوی چپ بهتر است. زیرا این وضعیت فشار روی اندام های داخلی را مهار می کند و گردش خون را تقویت می کند.

منبع: mayoclinic

۴۷۲۳۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا