سلامت خانواده

به علائم روی دست توجه کنید، نشانه این بیماری است

به گزارش خبرآنلاین، اگر رنگ ناخن هایتان تغییر کند، انگشتانتان درد بگیرد یا بافت پوستتان تغییر کند، یعنی چه؟ تغییر در ظاهر یا بافت دست ها اغلب می تواند نشان دهنده یک نگرانی بیشتر برای سلامتی باشد. به گفته دکتر دونالد گرانت، پزشک عمومی و مشاور ارشد بالینی، درک علائم خاص برخی شرایط و نحوه تأثیر آنها بر دستان ما می تواند به افراد کمک کند تا سریعتر درمان شوند و همچنین به کاهش اثرات منفی کمک می کند.

ایسنا به نقل از سلامت نوشت: دکتر گرانت پنج علامت مشاهده شده در دست ها را که می تواند نشان دهنده نگرانی های جدی برای سلامتی باشد، بیان کرد و گفت: از بیماری های قلبی عروقی گرفته تا پسوریازیس، دست های ما می تواند چیزهای زیادی در مورد سلامتی ما به ما بگوید و نشان دهنده شرایط بالقوه جدی سلامتی است. برای جلوگیری از کاهش سلامتی خود، درک علائم بیماری و نحوه تشخیص تغییرات در دست ضروری است. بنابراین، بیایید نگاهی به پنج نشانه بیندازیم.

ناخن

یک سری مسائل بهداشتی می تواند منجر به تغییر در ظاهر و بافت ناخن شود. اول اینکه ناخن های شیاردار فرورفتگی ها یا سوراخ های کوچکی هستند که روی سطح ناخن ظاهر می شوند و می توانند نشان دهنده پسوریازیس باشند، در موارد شدید نیز می تواند باعث خرد شدن ناخن ها شود.

علاوه بر این، ناخن‌های زرد می‌توانند طیف وسیعی از مشکلات سلامتی، از جمله عفونت‌های قارچی یا بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری ریوی را نشان دهند. اگرچه دلایل بالقوه زیادی وجود دارد، اما دریافت توصیه های بیشتر از پزشک عمومی برای تشخیص مشکل و دریافت درمان مناسب بسیار مهم است.

پوست

همچنین مراقبت از پوست بسیار مهم است، زیرا بافت و ظاهر آن می تواند در طول بیماری به سرعت تغییر کند. اریتم کف دست یک بیماری پوستی است که باعث قرمز شدن کف دست‌ها می‌شود، همچنین می‌تواند باعث احساس سوزش شود و افراد را به دلایل مختلفی از جمله بارداری تحت تاثیر قرار دهد، اما می‌تواند نشانه‌ای از شرایط سلامتی نگران‌کننده مانند باشد. لنفوم و بیماری کبد. باشد

علاوه بر این، کمبود ویتامین، مانند کمبود کلسیم یا ویتامین D، می تواند منجر به خشکی پوست روی دست شود و نیاز به یک رژیم غذایی متعادل را برجسته کند. خشکی پوست نیز ممکن است نشانه اگزما یا واکنش آلرژیک باشد. محصولات بدون نسخه مانند کرم های مرطوب کننده در بازگرداندن سد طبیعی پوست و تامین آبرسانی بسیار مورد نیاز موثر هستند.

خشکی مفاصل

هنگامی که مفاصل دست شروع به خشک شدن می کنند، معمولاً نشانه ای از آرتریت است. استئوآرتریت یک بیماری شایع است که می تواند منجر به تورم، درد و سفتی شود و در عین حال حرکت را محدود کند. این بیماری مفاصل شست و میانی انگشتان را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند باعث درد در سراسر دست شود. اگرچه درمان آرتروز می تواند دشوار باشد، اما از داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن می توان برای مدیریت درد و تورم استفاده کرد، در حالی که ورزش کافی می تواند به کاهش سفتی مفاصل کمک کند.

دست های سرد

تغییرات چشمگیر دما نشانگر بزرگی است که نشان می دهد چیزی در بدن درست نیست. اول اینکه سردی دست‌ها می‌تواند نشانه‌ی گردش خون ضعیف باشد، اما در صورت کمبود گلبول‌های قرمز، ممکن است نشان‌دهنده کم خونی باشد. علاوه بر کم خونی، سردی دست ها ممکن است نشان دهنده یک بیماری زمینه ای مانند دیابت یا لخته شدن خون باشد. اگر تغییرات طولانی مدت در دمای دست را تجربه کردید، بهتر است به دنبال مشاوره پزشکی نیز باشید.

تورم انگشتان دست

در نهایت، نظارت بر تغییرات انگشتان، مانند اندازه عرضی آنها، می تواند به تشخیص بیماری های تهدید کننده زندگی کمک کند تا بتوانید سریع ترین درمان را دریافت کنید. یکی از علائم رایج فیبروز ریوی – نوعی بیماری ریوی – گشاد شدن انگشتان دست و ضخیم شدن ناخن ها است. داکتیلیت (تورم دست یا انگشت)، وضعیتی که در آن انگشتان بسیار بازتر به نظر می رسند، نشانه ای از بیماری سلول داسی شکل، سل یا عفونت باکتریایی است. به دلایل بسیار بالقوه خطرناک، به افراد توصیه می شود در صورت مشاهده هرگونه تغییر در انگشتان خود، فوراً به پزشک مراجعه کنند.

به گزارش ساینس، به طور کلی، تغییرات در دست‌ها و انگشتان ما می‌تواند نشان‌دهنده طیف وسیعی از بیماری‌ها، از پسوریازیس گرفته تا بیماری‌های ریوی باشد. با درک این علائم، افراد می توانند به سرعت به توصیه های پزشکی یا درمان های بدون نسخه برای کمک به کاهش درد و جلوگیری از بیماری های تهدید کننده زندگی دسترسی پیدا کنند.

عفونت ریه چیست؟

بیماری ریوی به هر وضعیتی اطلاق می شود که دستگاه تنفسی فوقانی، نای، ریه ها و اعصاب و ماهیچه های مربوط به تنفس را تحت تاثیر قرار دهد. تشخیص صحیح علائم پوستی بیماری های تنفسی می تواند به پزشکان در تشخیص و درمان این بیماری های بالقوه تهدید کننده زندگی کمک کند. عفونت ریه می تواند توسط یک ویروس، باکتری و گاهی اوقات حتی یک قارچ ایجاد شود. برونشیت زمانی اتفاق می‌افتد که لوله‌های برونش بزرگی که هوا را به ریه‌ها و از آن‌ها می‌برند، عفونی می‌شوند.

برونشیت بیشتر توسط ویروس ایجاد می شود. ویروس‌ها همچنین می‌توانند به ریه‌ها یا راه‌های هوایی شما حمله کنند که به آن برونشیولیت می‌گویند. برونشیولیت ویروسی بیشتر در نوزادان رخ می دهد. عفونت های ریوی مانند ذات الریه می توانند از خفیف تا شدید متغیر باشند. ممکن است برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند یا شرایط مزمنی مانند بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) دارند، شدیدتر باشند. علائم عفونت ریه از خفیف تا شدید متفاوت است و به عوامل مختلفی از جمله سن و سلامت کلی شما و اینکه آیا عفونت ناشی از ویروس، باکتری یا قارچ است، بستگی دارد. علائم ممکن است شبیه علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا باشد، اما معمولا طولانی مدت هستند. به گزارش ایسنا، ویروس‌های پاراآنفلوانزای انسانی گروهی از ویروس‌ها هستند که منجر به عفونت در نواحی تنفسی فوقانی یا تحتانی بدن فرد می‌شوند و فصل پاییز شایع‌ترین فصل شیوع آن‌ها است.

۲۳۳۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا