سلامت خانواده

به این نشانه ها توجه کنید، شاید فرزندتان معتاد است!

به گزارش خبرآنلاین، مصرف مواد مخدر تهدیدی است که هر لحظه ممکن است برای هر فردی اتفاق بیفتد، البته جوانان و نوجوانان بیش از هرکس دیگری طعمه این مواد افیونی می شوند، گاهی آنقدر متنوع هستند که نام های ناشناخته به خود می گیرند، گویی وجود دارد. خبری از همان مواد مخدر سنتی مثل تریاک نیست.

شکل و شمایل جدید مواد مخدر

شیمیایی و بونزای دو ماده مخدر عجیبی هستند که اطلاعات زیادی در مورد این دارو وجود نداشت تا اینکه این ماده مخدر صنعتی با قدرت توهم زایی بالا به برخی از گروه های دوستانه نوجوانان و جوانان معرفی شد. به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ مجید طاهرزاده کارشناس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: از آنجایی که این ماده به شدت عمل می کند، وعده های مصرف آن برای انسان میکروگرم است که روی گیاهان یا مواد دیگر اسپری می شود و این ماده بالا رفته است. 800 برابر قوی تر و مخرب تر از مواد سنتی مانند حشیش.

علائمی که باید جدی گرفته شود

همانطور که گفته شد این روزها امکان مصرف مواد مخدر توسط جوانان افزایش یافته است، بنابراین خانواده ها باید به برخی علائم در فرزندان خود توجه کنند. دکتر علی نیکجو روانپزشک در این باره به خبرآنلاین گفت: وقتی کودک ما مواد مخدر مصرف می کند ممکن است علائمی داشته باشد، مثل اینکه دچار بی خوابی می شود یا خیلی بی قرار می شود و واکنش های تند نشان می دهد به طوری که عادت های مثبت را ترک می کند. ، اجتناب می کند و زیاد اتاقش را ترک نمی کند، این اتفاقات نشان می دهد که جوان یا نوجوان وضعیت غیرعادی دارد و احتمال دارد درگیر مصرف مواد باشد.»

بایدها و نبایدهایی که والدین باید بدانند

نیکجو با اشاره به اهمیت نحوه برخورد والدین با اعتیاد فرزندشان می گوید: در این شرایط به جای اینکه چه باید کرد، باید درباره کارهایی که نباید انجام داد صحبت کرد، بازرسی اتاق کودک توسط والدین موثر نیست و وسایل شخصی پس از مشاهده تغییر در رفتار فرزندشان بی فایده است که به او توصیه کنیم یا به کودک یادآوری کنیم که بزرگ شدن چقدر برای پدر و مادرش سخت بوده است، قطعاً برای بهبود وضعیت کارساز نخواهد بود.

اوا ادامه می‌دهد: «تحقیر و شرم لزوماً کارساز نیست، چیزی که می‌تواند کارساز باشد این است که فرزندمان این احساس را داشته باشد که در شرایط سختی که دارد، با او متحد می‌مانیم، ما هنوز پدر و مادرش هستیم و می‌خواهیم کمکش کنیم. امیدواریم با این روش فرد را به جلسات درمانی و روانپزشکان که در این زمینه کار می کنند ببرد و با کمک یک متخصص مشکل را حل کند.»

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا