سلامت خانواده

به این دلایل کرفس بخورید

به گزارش خبرآنلاین، کرفس یکی از سبزیجات کم کالری است که معمولا در رژیم های کاهش وزن گنجانده می شود و از نظر تغذیه ای سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. در این مقاله به فواید خوردن کرفس می پردازیم.

برنا در خبری نوشت: کرفس یکی از سبزیجات کم کالری است که معمولا در رژیم های کاهش وزن گنجانده می شود. البته از نظر تغذیه ای سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. مصرف کرفس به مبارزه با التهاب بدن کمک می کند و همچنین در بهبود هضم و کنترل وزن نقش دارد.

کرفس را می توان علاوه بر افزودن به انواع غذاها در سالاد نیز استفاده کرد. در ادامه این مقاله به فواید خوردن این سبزی می پردازیم که عبارتند از:

1. غذای ضد انعقاد

کرفس منبع غنی ویتامین K است که نقش اساسی در لخته شدن خون دارد. یک فنجان کرفس خرد شده می تواند 30 درصد از نیاز روزانه به این ویتامین را تامین کند.

2. محافظت از قلب

کرفس از جمله سبزیجاتی است که از سلامت قلب و عروق محافظت می کند. این اثر به دلیل تنظیم فشار خون است که ناشی از مقدار فراوان پتاسیم خواهد بود. خوردن کرفس سطح کلسترول خون را نیز کاهش می دهد زیرا فیبرهای آن در حذف کلسترول از روده موثر بوده و از ورود کلسترول به خون جلوگیری می کند.

3. ضد التهاب طبیعی

آنتی اکسیدان های کرفس در کاهش التهاب بدن نقش دارند. بنابراین توصیه می شود برای بهبود التهاب ناشی از نقرس و آرتروز، کرفس را در رژیم غذایی قرار دهید. علاوه بر این، فلاونوئیدهای موجود در کرفس از ماهیچه ها و بافت های همبند محافظت و تقویت می کند.

4. بهبود عملکرد دستگاه گوارش

از گذشته های دور مردم از خواص کرفس برای مقابله با اسیدیته معده استفاده می کردند. در واقع کرفس اثرات زیادی بر روی سیستم گوارشی دارد که از جمله آنها می توان به بهبود یبوست تحت تاثیر فیبرهای فراوان اشاره کرد.

خوردن کرفس ترشح بزاق و شیره گوارشی را تحریک می کند و عملکرد گوارش را در افرادی که دیر هضم یا کم اشتها دارند تسهیل می کند. همچنین به نظر می رسد کرفس پوشش معده را تقویت کرده و از زخم معده جلوگیری می کند.

5. سرشار از ویتامین C و فولات

کرفس یکی از بهترین منابع ویتامین C است.این ویتامین اثر آنتی اکسیدانی قوی دارد و جذب آهن نیز سنتز کلاژن را تسهیل می کند و عملکرد ایمنی بدن را تقویت می کند.

ویتامین دیگری که در کرفس به وفور یافت می شود ویتامین B9 یا فولات است که برای زنان باردار در سه ماه اول بارداری ضروری است تا از بروز ناهنجاری های عصبی در جنین جلوگیری شود.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا