پرورش اندام

بهترین مکمل افزایش قدرت در بدنسازی کدام است؟






بهترین مکمل برای افزایش قدرت چیست؟ مکمل تقویت کننده چه ویژگی هایی باید داشته باشد و این مکمل چه تاثیری بر بدن و ورزش ما دارد؟

تعداد زیادی از ورزشکاران و بدنسازان برای رسیدن سریعتر به نتایج دلخواه خود به مکمل های غذایی مختلف روی می آورند. مکملی که مصرف می کنید باید با شرایط جسمی و سلامتی شما مطابقت داشته باشد و در انتخاب آنها دقت کنید. در این مقاله در مورد مکمل های تقویت کننده قدرت صحبت می کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

آیا می توانم از 100 درصد توان خود بدون مکمل استفاده کنم؟

آره! به طور کلی تعداد زیادی از ورزشکاران برای به فعلیت رساندن توانایی های خود نیازی به مکمل های تقویت کننده ندارند و بهترین کار این است که تمام کالری ها و نیازهای بدن خود را از طریق مصرف منابع غذایی تامین کنند. اکثر ورزشکاران می توانند با یک رژیم غذایی سالم به پتانسیل کامل خود برسند.

بهترین مکمل برای افزایش قدرت

به عنوان یک بدنساز، می توانید بدون مصرف مکمل های بدنسازی و فقط از طریق رژیم غذایی خود به درصد بالایی از قدرت عضلانی خود دست پیدا کنید. اما باید این نکته مهم را هم بدانید که محدودیتی در میزان نیرویی که عضلات ما می توانند تولید کنند و در تمرینات به کار ببرند وجود دارد. این محدودیت توسط عواملی مانند سیستم عصبی عضلانی، هماهنگی بین عضلات و هماهنگی عصب-عضله، ظرفیت متابولیک ماهیچه ها، هیپرتروفی عضلانی، عوامل روانی و عوامل ژنتیکی تعیین می شود.

تمرینات پایه و مداوم، تمرکز بر عواملی که به آنها اشاره کردیم (و البته همراه با رعایت رژیم غذایی مناسب)، می تواند به شما کمک کند تا به پتانسیل قدرت نهایی خود نزدیک شوید. شما می توانید همین الان برنامه شخصی و هدفمند خود را از مریان ویتامین دریافت کنید.

رسیدن به بدن مورد نظر با برنامه ای خاصرسیدن به بدن مورد نظر با برنامه ای خاص



کدام مکمل تقویت کننده قدرت بهتر است؟ کدام مکمل قدرت و قدرت من را افزایش می دهد؟

وقتی صحبت از افزایش قدرت و قدرت عضلانی می شود، باید فوراً به تغذیه صحیح و ورزش هدفمند اشاره کنیم! مکمل همانطور که از نامش پیداست یک مکمل است و مصرف آن بدون برنامه تغذیه ورزشی مناسب نتیجه ای برای شما نخواهد داشت.

آره؛ مکمل های عضله ساز یا تقویت کننده قدرت، همراه با برنامه غذایی و تناسب اندام، می تواند به بدنسازان و ورزشکاران کمک کند. برای ورزشکاری که تمرینات قدرتی اولیه دارد و از رژیم غذایی مناسب پیروی می کند، مکمل های بدنسازی می تواند به او کمک کند تا قدرت و قدرت عضلانی خود را به طور موثرتری توسعه دهد و او را به شکوفایی برساند. در ادامه در مورد بهترین مکمل ها و تاثیر آنها بر قدرت و قدرت عضلانی ورزشکاران صحبت خواهیم کرد.

1. مکمل پروتئین

پروتئین بلوک ساختمانی تمام سلول های بدن ما است. وظیفه اصلی پروتئین رشد و ترمیم سلول های عضلانی است که برای افزایش “قدرت” عضله ضروری است. ورزشکاران می توانند پروتئین را به طور طبیعی از مواد غذایی (مانند گوشت، مرغ، لوبیا و تخم مرغ) دریافت کنند. اما یک گزینه مکمل برای دریافت پروتئین بیشتر، مصرف مکمل پروتئین است.

یک مطالعه در مقیاس بزرگ که بر روی نتایج سایر مطالعات انجام شد با قطعیت ثابت کرد که مکمل های پروتئین می تواند به طور قابل توجهی قدرت عضلانی را افزایش دهد.

پروتئین آب پنیر را می توان به عنوان بهترین مکمل پروتئین معرفی کرد. توصیه می کنیم این مکمل تقویت کننده قدرت را از داروخانه های معتبر خریداری کنید. بهترین زمان برای مصرف پروتئین دو ساعت بعد از تمرین است. دوز و میزان مصرف پروتئین باید با توجه به شرایط و اهداف شما توسط مربی تعیین شود.

2. مکمل کراتین

کراتین یک اسید آمینه طبیعی است که در ماهیچه های بدن شما یافت می شود. بدن انسان کراتین را به فسفوکراتین تبدیل می کند و آن را در ماهیچه ها ذخیره می کند تا برای انرژی استفاده شود. بیشتر ورزشکاران از مکمل های کراتین برای بهبود عملکرد ورزشی خود (دستیابی به حداکثر قدرت و قدرت عضلانی) و افزایش حجم عضلانی استفاده می کنند.

مصرف روزانه پنج گرم کراتین باعث رشد ماهیچه ها و همچنین بهبود قدرت و استقامت عضلانی می شود، بدون هیچ گونه عوارض جانبی مضر برای ورزشکار.

توجه: اگر بیماری کلیوی یا قلبی دارید، باید قبل از مصرف این مکمل با پزشک خود مشورت کنید.

مکمل برای افزایش قدرت در بدنسازیمکمل برای افزایش قدرت در بدنسازی

3. بتا آلانین

بتا آلانین اسید آمینه ای است که در کبد تولید می شود و در غذاهایی مانند مرغ و گوشت یافت می شود. بتا آلانین می تواند استقامت عضلانی را بهبود بخشد و به ورزشکار کمک کند تا از حداکثر قدرت خود در تمرین استفاده کند. با مصرف این مکمل تقویت کننده قدرت، او می تواند چند تکرار اضافی را در طول تمرینات قدرتی انجام دهد!

بتا آلانین زمانی موثرتر است که قبل از ورزش مصرف شود. در مورد دوز باید از مربی خود راهنمایی بخواهید.

4. آمینو اسیدهای شاخه دار یا BCA

سه آمینو اسید شاخه دار (BCAA) لوسین، ایزولوسین و والین هستند. ضروری ترین آنها لوسین است. زیرا به خودی خود می تواند رشد عضلات را تحریک کند. درست مانند پروتئین، BCAA در منابع غذایی مانند گوشت قرمز، لبنیات، مرغ، ماهی و تخم مرغ یافت می شود. اما اگر مربی فکر می کند که خوب است، مصرف این مکمل را نیز به شما توصیه می کند.

چند مطالعه کوچک در مورد تأثیر مکمل BCAA بر تمرینات قدرتی نشان داد که این مکمل می تواند به افزایش قدرت عضلانی و کاهش خستگی عضلانی کمک کند.

5. HMB را کامل کنید

بتا هیدروکسی بتا متیل بوتیرات، که بیشتر به عنوان HMB شناخته می شود، می تواند تجزیه پروتئین را کاهش دهد و سنتز پروتئین را افزایش دهد. یعنی در نتیجه قدرت و حجم عضلانی افزایش می یابد. مانند بتا آلانین، HMB می تواند به ورزشکار کمک کند تا حداکثر قدرت عضلانی را بدست آورد.

در پایان باید یادآور شویم که مکمل تقویت کننده قدرت تنها یک مکمل است و مکمل تمرین و رژیم غذایی شماست. اگر به دنبال میانبر یا معجزه هستید، مصرف مکمل کمکی به شما نمی کند.

حرف پایانی

بهترین مکمل برای افزایش قدرت و حجم، مکملی است که با توجه به شرایط بدنی و نیازها و اهداف شما مصرف شود. مکمل ها باید با یک برنامه تغذیه ورزشی مناسب ترکیب شوند تا موثر و مفید باشند. در این مقاله انواع مکمل های تقویت کننده قدرت را معرفی کرده ایم تا بتوانید راحتتر و بهتر مکمل مناسب را انتخاب کنید.

منابع: businessinsider

منبع:سلامت جو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا