بهداشت و درمان

بهترین مسیر غیرحضوری برای تهیه داروهای تک نسخه ای

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، نازیلا یوسفی گفت: به منظور حرکت به سمت دولت الکترونیک و تسهیل فرآیندها، ثبت درخواست تک نسخه ای دارو توسط متقاضی از منزل و در سامانه میز خدمت الکترونیکی ثبت شد. سازمان غذا و دارو به آدرس https:/ /khedmat.fda.gov.ir، انجام می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه از بهمن ماه 1402 بررسی اولیه این درخواست ها و تکمیل مدارک به معاونت های غذا و داروی تهران، مراکز استان ها و شهرستان های دارای دانشگاه های علوم پزشکی واگذار شده است، پس از ثبت درخواست، متقاضیان این داروها علاوه بر اینکه می توانند نام کاربری خود را در سامانه وارد کرده و مراحل تایید درخواست شما را پیگیری کنند. همچنین در صورت نیاز می توانید از دفاتر غذا و داروی محل سکونت خود برای ثبت نام و پیگیری درخواست کمک بگیرید.

دبیر کارگروه بررسی و تدوین فهرست داروهای ایران توضیح داد: فرم درخواست داروی موردی و راهنمای ثبت درخواست در سایت سازمان غذا و دارو به آدرس https://fda.gov قابل مشاهده است. ir از مسیر: خانه –> میز خدمت –> درخواست ثبت نام در سامانه خدمات –> راهنمای ثبت درخواست داروی تک نسخه ای قابل مشاهده و دانلود می باشد.

وی خاطرنشان کرد: پس از مرحله راستی آزمایی نیازی به تماس و مراجعه حضوری به سازمان نیست و تمامی امور از طریق سامانه میز خدمات الکترونیک و ادارات غذا و دارو قابل پیگیری است.

به گفته یوسفی، پس از تایید درخواست، برای راهنمایی در خصوص نحوه ارائه آن توسط معاونت برنامه ریزی سازمان کل دارو با متقاضی تماس گرفته می شود. در غیر این صورت متقاضی می تواند جهت راهنمایی جهت دریافت دارو با معاونت مذکور تماس حاصل نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا