سلامت خانواده

بهترین غذاها برای رشد و سلامت مو

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پیروی از یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از مواد مغذی ضروری می تواند تاثیر بسزایی در رشد و سلامت موها داشته باشد، مصرف برخی از مواد مغذی در این زمینه بسیار موثر است؛ به عنوان مثال، تخم مرغ سرشار از پروتئین است. بیوتین و مواد مغذی ضروری مانند ویتامین های A و D وجود دارد که برای سلامت و رشد مو ضروری هستند، در ادامه به بررسی سایر مواد مغذی مفید برای مو می پردازیم:

اسفناج

اسفناج سرشار از مواد معدنی و ویتامین هایی مانند فولاتآهن، ویتامین A و ویتامین C برای سلامت مو مفید است، آهن موجود در آن به انتقال اکسیژن به فولیکول مو کمک می کند، باعث رشد مو و کاهش ریزش آن می شود، ویتامین های A و C نیز باعث رشد مو می شود.

ماهی چرب

ماهی های چرب سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که برای سلامت پوست سر بسیار مفید هستند. علاوه بر این، اسیدهای چرب امگا 3 فولیکول های مو را تقویت می کنند، از سلامت پوست سر حمایت می کنند، موها را هیدراته نگه می دارند و مو را درخشان می کنند. ماهی های چرب همچنین حاوی ویتامین D هستند که نقش مهمی در تقویت فولیکول های مو دارد.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین برای سلامت مو مفید است، رنگ نارنجی آن نشان می دهد که حاوی بتاکاروتن است که پیش ساز ویتامین A است و نقش مهمی در تقویت رشد مو دارد. علاوه بر این، ویتامین A به حمایت از رشد مو و تولید روغن طبیعی پوست سر کمک می‌کند، ریشه‌های مو را هیدراته نگه می‌دارد، در نتیجه موهای قوی‌تر، درخشان‌تر و سالم‌تر به نظر می‌رسد.

آووکادو

از آنجا که آووکادو سرشار از چربی های سالم، ویتامین A، ویتامین C و بیوتین از سلامت مو حمایت می کند، ویتامین E گردش خون را در پوست سر بهبود می بخشد و باعث می شود فولیکول های مو مواد مغذی ضروری دریافت کنند، ویتامین C در آووکادو همچنین به تولید کلاژن کمک می کند که ساختار مو را تقویت می کند. بیوتین همچنین انعطاف پذیری مو را بهبود می بخشد.

آجیل

آجیل هایی مانند بادام و گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین E و روی هستند که به بهبود رشد مو کمک می کند، اسیدهای چرب امگا 3 فولیکول های مو و پوست سر را تغذیه می کند و باعث هیدراته شدن موها می شود. و خطر شکستگی و شکستگی مو را کاهش می دهد، ویتامین E همچنین گردش خون را در پوست سر بهبود می بخشد و از رشد مو حمایت می کند، روی موجود در آجیل نیز از ریزش مو و سایر مشکلات مربوط به مو و پوست سر جلوگیری می کند.

انواع توت ها

انواع توت ها مانند توت فرنگی، تمشک و شاه توت سرشار از آنتی اکسیدان هایی هستند که از فولیکول مو در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند و باعث رشد مو می شوند. علاوه بر این، انواع توت ها سرشار از ویتامین های A و C هستند که تولید کلاژن را افزایش داده و سلامت پوست سر را بهبود می بخشد.

ماست یونانی

ماست یونانی منبع عالی پروتئین و ویتامین B5 است که برای رشد مو ضروری است، در حالی که ویتامین B5 جریان خون را در پوست سر بهبود می بخشد.

پوسته

از آنجایی که صدف سرشار از روی است، برای رشد و تقویت مو بسیار مفید است، بنابراین کمبود روی باعث ریزش مو و سایر مشکلات مربوط به مو و پوست سر می شود.

هویج

مصرف منظم هویج به طور قابل توجهی به تقویت مو کمک می کند، بتاکاروتن موجود در آن که به ویتامین A تبدیل می شود، به رشد مو و تولید روغن طبیعی پوست سر کمک می کند و ریشه مو را هیدراته نگه می دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا