سلامت خانواده

بهترین غذاهای صبحانه که مغز را فعال می کند

به گزارش خبرآنلاین، خوردن یا نخوردن غذا در صبح یکی از مهم ترین موضوعات مطرح شده است. بسیاری از مردم به راحتی صبحانه را حذف می کنند، زیرا برای تهیه چیزی برای خوردن قبل از رفتن به محل کار تنبل هستند.

همشهری در خبری نوشت: اگرچه غذا سوخت بدن محسوب می شود، اما نباید از آغاز آن غافل شد. مطالعات اخیر نشان می دهد که رژیم غذایی اعراب و تغییر سبک زندگی خطر ابتلا به بیماری های بد مغزی از جمله زوال عقل یا بیماری آلزایمر را افزایش می دهد.

مصرف بیش از حد قند، کلسترول، چربی رژیم غذایی و چاقی با افزایش خطراتی مانند بیماری آلزایمر مرتبط است، در حالی که ورزش و رژیم غذایی سالم این خطر را کاهش می دهد و میان وعده های مخصوص مغز، به ویژه زمانی که صبح خلاقیت مغز را در بقیه افراد افزایش می دهد. روز است و می تواند بدن سالم تری به ما بدهد و حال می خواهیم در این مطلب به بهترین غذاها برای صبحانه اشاره کنیم.

1. کدام دیگری

آکادمی جهانی تغذیه اکیدا توصیه می کند روز خود را با غلات کامل مانند جو دوسر شروع کنید تا قدرت مغز شما بهینه شود، زیرا گلوکز را که سوخت اولیه بدن است افزایش می دهد و از طرف دیگر این ماده می تواند قند خون را در طولانی مدت بالا نگه دارد. ترم و کمک به قدرت مغز برای ساعت.

محققان و دانشمندان اظهار داشتند که جو حاوی گلوکز است و می تواند فعالیت مغز را تضمین کند و علاوه بر این، این ماده غذایی دارای چربی و پروتئین کافی است که بیشتر از سایر مواد است و منبع خوبی از فیبر و کربن است. است

وجود این ترکیبات به این معنی است که مواد مغذی بیشتری در این ماده وجود دارد و می تواند مغز را تغذیه کند و مطالعات در سال 2012 نشان داده است که ترکیب این غلات در رژیم غذایی می تواند از خستگی مغز دانش آموزان جلوگیری کند.

اگر طرفدار جو دوسر نیستید یا دیگر آن را دوست ندارید، بهترین راه این است که سعی کنید عادت خود را تغییر دهید و آن را در برنامه غذایی خود بگنجانید و از فواید آن بهره مند شوید.

برای خوش طعم شدن آن می توانید مقداری میوه مانند موز و تمشک نیز به آن اضافه کنید و عسل یکی از راه های خوب برای طعم دادن به این ماده است و به عملکرد بهتر مغز نیز کمک می کند.

2. تخم مرغ

تخم مرغ را می توان در دسته غذاهایی قرار داد که حاوی مواد مغذی زیادی هستند و برای سلامتی فرد مفید هستند و در واقع تخم مرغ حاوی تمام عواملی است که برای سلول ها مورد نیاز است و علاوه بر مواد مغذی قابل استفاده، تخم مرغ آب پز می تواند برای صبحانه خورده شود

مهم ترین ماده مغذی موجود در تخم مرغ کولین است که ماده شگفت انگیزی است که مولکول های سیگنالی برای مغز تولید می کند و در ساخت سلول های مغز نقش دارد.

3. پنیر دلمه

پنیر کوتیج یکی از خوراکی های مورد علاقه مردم است و به عنوان یک غذای سنتی در نظر گرفته می شود که اول صبح میل می شود و دلیل آن هم پروتئین بسیار زیاد آن است.

علاوه بر این، این ماده حاوی طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد ضروری برای سلامت مغز است.

دانشمندان بر این باورند که این فسفر و منیزیم مسئول عملکرد صحیح مغز هستند. و مطالعه ای برای اندازه گیری اثرات غذا بر روی مغز و بیماری آلزایمر آغاز شده و به این نتیجه رسیده است که این بیماری ناشی از کمبود مواد معدنی است.

پنیر دلمه همچنین باعث افزایش سطح گلوتاتیون که یک آنتی اکسیدان است و کیفیت تولید مغز را بهبود می بخشد و محققان توضیح داده اند که مصرف لبنیات با افزایش این آنتی اکسیدان ها در مغز برای جوانان نیز موثر است و یکی دیگر از فواید این است. فرآورده ها باید در وعده صبحانه مصرف شوند و خلق و خوی فرد را بالا می برند.

هرچه بیشتر پنیر بخورید، سطح دوپامین شما بالاتر خواهد بود و بنابراین احساس شادی و انگیزه بیشتری خواهید داشت.

4. ماست یونانی

وقتی کسی به ما می گوید که ماست برای سلامتی ما مفید است، هرگز در آن شک نمی کنیم. بر اساس مطالعات جدید، این ماده به دلیل محتوای بالای منیزیم، کلسیم، پتاسیم، فسفر، فلاوین و ویتامین B12 است.

پروبیوتیک های موجود در ماست برای مغز مفید است و پروبیوتیک های این ماست یونانی حاوی باکتری های مفیدی است که می تواند پروتئین های مغز را افزایش داده و عملکرد آن را بهبود بخشد و می توان از این ماده غذایی برای صبحانه استفاده کرد.

ماست یونانی را می توان با گردو مصرف کرد و تاثیر آن را افزایش داد و برای تکمیل این ماده می توانید مقداری پودر نارگیل خشک را به آب اضافه کنید و طعم آن را بهبود بخشید.

5. چای سبز

چای سبز یکی از سالم ترین نوشیدنی های جهان است و حاوی مواد مغذی و آنتی اکسیدان هایی است که نه تنها بر بدن بلکه بر روی مغز نیز تاثیر زیادی دارد و نه تنها شما را شاداب نگه می دارد بلکه باهوش تر نیز می شود. آن را مرطوب می کند و ماده مهم چای سبز کافئین است، اگرچه کافئین آن در مقایسه با قهوه ضعیف تر است.

چای سبز همچنین حاوی اسیدهای آمینه است که می تواند از سدهای خونی مغز عبور کند و تولید امواج آلفا را افزایش دهد و اثرات ضد استرسی بر روی فرد داشته باشد.

6. آجیل

برای حفظ سلامت مغز، آجیل ها را باید هر روز در رژیم غذایی خود بگنجانید زیرا حافظه را بهبود می بخشد، اینها بهترین انواع آجیل هستند، برای سلامت مغز مفید هستند و حاوی مواد مغذی زیادی هستند که عملکرد ذهنی را بهبود می بخشند. و از بیماری های کلیوی و مغزی جلوگیری می کند.

فندق و بادام منابع غنی ویتامین C و ویتامین A هستند. این مطالعه نشان می دهد افرادی که ویتامین D زیادی مصرف می کنند حافظه بهتری نسبت به سایر افراد دارند.

7. بادام زمینی

بادام زمینی حاوی مقدار زیادی نیاسین است که با کاهش خطر ابتلا به آلزایمر و سایر بیماری های روانی مرتبط است و سایر آجیل ها نیز می توانند فواید زیادی برای سلامت مغز داشته باشند، اما تاثیر آن کمتر از مواردی است که به آن اشاره کردیم.

می توانید مقداری از این مواد را در سالاد صبحانه خود مخلوط کنید یا از نان تست با کره بادام زمینی استفاده کنید.

8. تمشک آبی

مواد مغذی زیادی در تمشک وجود دارد که از عوامل آسیب رسان سلول های مغز جلوگیری می کند و حافظه را بهبود می بخشد و همه تمشک ها این مواد را دارند اما تمشک آبی بیش از بقیه این ویژگی را دارد. برای عملکرد صحیح مغز و حافظه بسیار مناسب است و حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد شیمیایی است که با بهبود یادگیری و کاهش استرس مرتبط هستند.

زغال اخته همان تمشک آبی حاوی مواد مفیدی مانند روی، کلسیم، منگنز، آهن، ویتامین K، ویتامین A، ویتامین C، پتاسیم، ویتامین B6، بتاکاروتن و فولات است که سلامت مغز را تامین می کند. همچنین مطالعات نشان می دهد که کاهش خطر آسیب های روحی با مصرف تمشک ارتباط دارد و همچنین باعث بهبود حافظه کوتاه مدت می شود.

9. شیک پروتئین

پروتئین یکی از اعضای مهمی است که مسئول عملکرد صحیح سلول ها، اندام ها و بافت های بدن است. به غیر از فواید معمول پروتئین ها، از دیگر فواید آن می توان به تثبیت سطح قند خون و تسریع کاهش وزن اشاره کرد و پروتئین نیز تأثیر بسیار خوبی بر عملکرد مغز دارد که شامل موارد زیر می شود:

– افزایش تمرکز

– بهبود عملکرد ذهنی

– افزایش انرژی

مطالعات نشان می دهد که پروتئین آن دارای سطح بالایی از آلفا است که به عملکرد ذهنی کمک می کند و با موقعیت های استرس زا مقابله می کند و افرادی که عاشق شیک های پروتئینی هستند معمولاً آن را در صبح مصرف می کنند که بهترین است.

نکته: حتما پودر پروتئینی انتخاب کنید که حاوی فیبر کافی و گیاهی باشد.

10. بذر کتان

بذر کتان از سال‌ها قبل مورد توجه بوده و دلیل آن هم وجود اسید لینولنیک و اسید چرب لینولنیک است و این مواد برای مغز و بدن بسیار ضروری هستند زیرا نقش حیاتی در بدن دارند.

مواد مغذی برای مغز باید دارای سطوح خوبی از امگا 3 و امگا 6 باشد که می تواند از غذاهایی مانند گردو، ماهی، آب یخ، دانه های کتان سیاه و سایر محصولات به دست آید.

اسیدهای چرب ویژه از سلول های مغز در برابر آسیب استرس محافظت می کنند و می توانند خطر آسیب مغزی و زوال عقل را کاهش دهند.

11. دانه چیا

دانه چیا برای مبارزه با علائم افسردگی و آلزایمر بسیار مورد توجه است و می تواند حافظه را بهبود بخشد و سلول های مغز را برای ارتباط بهتر آماده کند.

دو قاشق غذاخوری دانه چیا به بدن شما کمک می کند تا مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت کند.

مطالعات نشان می دهد که دانه چیا حجم فضا را افزایش می دهد که برای به خاطر سپردن چیزها بسیار مناسب است، ضمن اینکه آنتی اکسیدان ها نیز با کلسترول بد مبارزه می کنند و جریان خون را به مغز افزایش می دهند.

12. قهوه

کافئین می تواند عملکرد مغز را بهبود بخشد و قدرت حافظه را افزایش دهد و همچنین باعث می شود افراد واکنش های رفتاری بهتری داشته باشند و به همین دلیل است که گاهی کافئین به عنوان یک ماده سالم و ضروری برای بدن شناخته می شود. و علاوه بر این، این ماده مسئول کاهش فشار خون و متابولیسم قند خون است.

مطالعات به این نتیجه رسیده اند که افراد مبتلا به مشکلات روانی رایج که دو تا سه فنجان قهوه در روز می نوشند کمتر در معرض ابتلا به آلزایمر قرار دارند و مطالعات دیگری بر روی 400000 شرکت کننده انجام شده است و نشان می دهد افرادی که به طور منظم دو فنجان قهوه در روز مصرف می کنند. معمولاً 10 درصد بیشتر از کسانی که زندگی نمی کنند، عمر می کنند و کافئین نیز خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد.

و در نهایت، همانطور که می دانید، مصرف یک سیب در روز می تواند شما را از رفتن به دکتر دور کند. اگرچه میوه هایی هستند که برای صبحانه مناسب هستند، اما با خوردن میوه کلماتی مانند دکتر، بیماری، دارو از دایره لغات شما حذف می شود و مرکبات بهترین منبع ویتامین C هستند.

میوه های کامل منبع غنی از ویتامین هستند و ویتامین های آنها بیشتر از نوشیدنی ها است و قند سالم آنها نیز بالاتر است که باعث افزایش انرژی می شود و می توانید میوه ها را با سالاد خود مخلوط کرده و صبح مصرف کنید. و عملکرد ذهنی شما افزایش می یابد.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا