سلامت خانواده

بهترین زمان روز برای نوشیدن قهوه چه زمانی است؟

به گزارش خبرآنلاین، مطالعه کوچکی در ژوئن 2020 در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد که نشان داد نوشیدن قهوه با معده خالی در ابتدای روز قند خون را به شدت افزایش می دهد و بدن را با مشکل مواجه می کند.

کنترل سطح قند خون خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت و مشکلات قلبی را کاهش می دهد. افرادی که قبل از نوشیدن قهوه صبحانه می خورند به ندرت یا کمتر از قند خون بالا رنج می برند.

صبحانه بخورید تا احساس بهتری داشته باشید

نوشیدن قهوه با معده خالی می تواند علائم رفلاکس اسید، درد قفسه سینه و مشکل در بلع را بدتر کند. همچنین گاهی اوقات باعث تحریک و تحریک دیواره معده می شود. به خصوص زمانی که قبل از صبحانه مصرف شود.

سعی کنید ابتدا چیزی بخورید یا برای افزایش کالری به نوشیدنی خود شیر یا چربی دیگری اضافه کنید.

چه ارتباطی بین نوشیدن قهوه و سوزش سر دل وجود دارد؟

قهوه خطر سوزش سر دل را افزایش می دهد زیرا می تواند اسیدیته معده را افزایش داده و آن را تحریک کند. در یک مطالعه سپتامبر 2020، مشخص شد شرکت‌کنندگانی که قهوه روزانه را با آب آشامیدنی جایگزین کردند، خطر رفلاکس اسید را کاهش دادند.

اگرچه آنزیم های گوارشی و اسید معده بدون توجه به آنچه مصرف می کنید ترشح می شوند، اما غذا یا نوشیدنی اسیدی (مانند قهوه) می تواند معده را تحریک کرده و منجر به افزایش اسیدیته شود. در نتیجه نوشیدن قهوه با معده خالی باعث افزایش شدید اسید معده می شود و می تواند با رفلاکس همراه باشد.

چه زمانی از روز برای نوشیدن قهوه بهتر است؟

ترجیحاً قهوه صبح خود را کمی بعد از صبحانه میل کنید. اگر قهوه را با معده خالی بنوشید، خود را در معرض خطراتی مانند افزایش قند خون، سوزش سر دل و رفلکس اسید معده و اضطراب قرار می دهید.

میزان ترشح هورمون کورتیزول در بدن حدود هفت صبح به اوج خود می رسد. کورتیزول هورمونی است که به شما انرژی می دهد. بنابراین، اگر از کمبود خواب رنج نمی برید، باید در صبح احساس انرژی کنید. به همین دلیل، بهتر است چند ساعت پس از بیدار شدن از خواب صبر کنید و زمانی که سطح کورتیزول خون کاهش یافته است، به نوشیدن قهوه بروید.

از طرفی باید بعد از حدود ساعت دو بعد از ظهر از نوشیدن قهوه خودداری کنید. نوشیدن قهوه در اواخر بعد از ظهر یا عصر خواب را مختل می کند.

منبع: livestrong

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا