بارداری

بهترین زمان برای درمان های دندانپزشکی در دوران بارداری

بهناز ولی زاده با تاکید بر اهمیت مراقبت از دهان و دندان در سه ماهه اول بارداری گفت: در این دوران به دلیل تغییر در حس چشایی و افزایش رفلاکس معده، تهوع و استفراغ صبحگاهی و استفراغ مکرر در سطوح دندان ها به طور دوره ای در معرض اسید قرار می گیرد. این اسید می تواند بافت سخت دندان را حل کرده و باعث پوسیدگی آن شود.

وی به مادران باردار که استفراغ می کنند توصیه کرد: پس از استفراغ دهان را با آب بشویند زیرا این کار به شستشوی اسید معده از دهان کمک می کند.

ولی زاده با اشاره به تشکیل اندام ها و رشد جنین در سه ماهه اول بارداری خاطرنشان کرد: بهتر است در سه ماهه اول بارداری درمان های طولانی مدت دندانپزشکی انجام نشود.

این کارشناس بهداشت دهان و دندان، سه ماهه دوم بارداری را بهترین زمان برای انجام درمان های دندانپزشکی در دوران بارداری دانست و گفت: مادران باردار در سه ماهه دوم بارداری راحتتر می توانند روی صندلی دندانپزشکی بنشینند، بنابراین این دوران بهترین دوران محسوب می شود. زمان انجام درمان های دندانپزشکی .

به گفته وی، گاهی در دوران بارداری شاهد افزایش موضعی بافت لثه هستیم که به آن تومور بارداری گفته می شود، بنابراین مادران باردار در صورت مشاهده هرگونه تغییر در بافت دهان حتما باید توسط دندانپزشک ویزیت شوند.

ولی زاده خاطرنشان کرد: تومور بارداری سرطانی نیست و عموماً بدون درد است و معمولاً بعد از بارداری برطرف می شود.

وی با اشاره به افزایش وزن مادر در سه ماهه آخر بارداری گفت: مادران باردار نمی توانند به مدت طولانی روی صندلی دندانپزشکی دراز بکشند، بنابراین در این مدت بهتر است فقط درمان های کوتاه مدت و اورژانسی دندانپزشکی برای آنها انجام شود. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا