سلامت خانواده

بهترین زمان برای خواب و بیدار شدن

به گزارش خبرآنلاین، بهترین زمان برای خواب شبانه، مدت زمانی است که در طی آن می توانید مدت زمان خواب توصیه شده را بگذرانید. اکثر متخصصان توصیه می کنند که بزرگسالان حداقل 7 ساعت در شبانه روز بخوابند. برای این منظور می توانید بر اساس ساعتی که باید صبح از خواب بیدار شوید، هفت ساعت به زمان خواب ایده آل خود بشمارید. به عنوان مثال، اگر باید ساعت 6 صبح از خواب بیدار شوید، باید قبل از ساعت 11 شب بخوابید.

نکته مهم این است که یک برنامه خواب تنظیم کنید که بتوانید هر شب، حتی در تعطیلات آخر هفته، به آن پایبند باشید. دیر بیدار ماندن و دیر خوابیدن در تعطیلات و آخر هفته ها می تواند بازگشت به مسیر اصلی را در طول هفته برای شما دشوار کند.

ریتم شبانه روزی بدن می تواند زمان خواب و بیدار شدن شما را به یک برنامه ثابت تبدیل کند، اما این زمانی اتفاق می افتد که بدن به خوابیدن و بیدار شدن در ساعت خاصی هر روز عادت کند. در این شرایط مغز با این برنامه سازگار می شود. شاید متوجه شده باشید که شب‌هایی که به موقع به رختخواب می‌روید، صبح روز بعد قبل از اینکه زنگ ساعت بدون هیچ مشکلی به صدا درآید، از خواب بیدار می‌شوید.

عوارض کمبود خواب

اگر در طول روز احساس خواب آلودگی می کنید، نشانه آن است که شب به اندازه کافی نمی خوابید. بی خوابی می تواند خطر چاقی، ضعف سیستم ایمنی، دیابت، فشار خون بالا، بیماری قلبی، سکته مغزی، اضطراب و افسردگی را افزایش دهد. همچنین خواب ناکافی بر حافظه، کنترل عواطف و میل جنسی تأثیر می گذارد و ممکن است منجر به تصادفات رانندگی یا حوادث شغلی شود.

منبع: Healthline

۴۷۲۳۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا