سلامت خانواده

بهترین زمان از روز برای مصرف ویتامین D چه زمانی است؟

به گزارش خبرآنلاین، ویتامین D علاوه بر نقش مهمی که در سیستم ایمنی دارد، به ویژه برای استخوان ها، عضلات و دندان ها مفید است زیرا به تنظیم میزان کلسیم و فسفات در بدن کمک می کند.

به گزارش سلامت نیوز، کمبود ویتامین D اغلب می تواند منجر به ناهنجاری های استخوانی مانند راشیتیسم در کودکان و درد استخوان در بزرگسالان ناشی از استئومالاسی شود.

راه اصلی ساخت ویتامین D در بدن قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. به طور معمول مصرف روزانه مکمل ها در فصل پاییز و زمستان توصیه مهمی به مردم بسیاری از کشورهای جهان است، زیرا در این فصول افراد زمان کمتری را در محیط بیرون می گذرانند و لباس های بیشتری می پوشند که مانع از رسیدن نور به آنها می شود. خورشید به بدن آنها می تابد.

NHS مصرف روزانه 10 میکروگرم مکمل ویتامین D را در طول سال برای بزرگسالان و کودکان بالای چهار سال توصیه می کند. اما سوالی که بسیاری از افراد در مورد مصرف ویتامین D می پرسند این است که بهترین زمان از روز برای مصرف ویتامین D چه زمانی است؟

تحقیقات قبلی سطح ویتامین D خون را با سطح کیفیت خواب مرتبط کرده است. برخی گزارش ها بر اساس مطالعات انجام شده در انگلستان و سوئد ادعا کرده اند که مصرف ویتامین D در شب می تواند با تداخل در تولید هورمون ملاتونین بر کیفیت خواب تأثیر بگذارد و کیفیت خواب را بهبود بخشد.

با این حال، نتایج این تحقیق قطعی نیست و توسط تحقیقات گسترده تر تایید نشده است.

و البته، تحقیقات نشان می‌دهد که اکثر مردم ترجیح می‌دهند ویتامین‌ها و سایر قرص‌های خود را در صبح مصرف کنند – اما این بیشتر به این دلیل است که آسان‌تر یا خاطره‌انگیزتر است.

اما به طور کلی، متخصصان پیشنهاد می‌کنند که بهتر است از مکمل‌های ویتامین D در شب استفاده کنید.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا