سلامت خانواده

بهترین رژیم غذایی برای غلبه بر بیماری کبد چرب / برای کبد چرب چه بخوریم؟

به گزارش خبرآنلاین، این مطالعه نشان داد که غذاهای سویا، غذاهای دریایی و جلبک دریایی به شدت با کند کردن پیشرفت فیبروز کبد مرتبط هستند.

به گزارش مهر به نقل از مدیکال نیوز، رژیم غذایی ژاپنی باعث ترویج مصرف غذاهای باکیفیت و مصرف کمتر قند، چربی های اشباع شده و سدیم می شود.

یک مطالعه جدید نشان می دهد پیروی از یک رژیم غذایی به سبک ژاپنی می تواند به افراد مبتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی کمک کند تا پیشرفت آن را کاهش دهد. نویسندگان این مطالعه رژیم غذایی و پیشرفت بیماری 136 فرد مبتلا به بیماری کبد چرب غیرالکلی را که در بیمارستان دانشگاه متروپولیتن اوزاکا در ژاپن تحت درمان قرار گرفته بودند، زیر نظر گرفتند.

محققان رژیم غذایی هر فرد را با توجه به پایبندی آن به شاخص رژیم غذایی ژاپنی 12 جزء (mJDI12) امتیاز دادند. نمرات mJDI12 بالا با کند کردن پیشرفت فیبروز کبد همراه بود.

رژیم غذایی ژاپنی شامل 12 غذا و گروه غذایی است:

1. برنج

2. سوپ میسو

3. ترشی

4. محصولات سویا

5. سبزیجات سبز و زرد

6. میوه ها

7. غذاهای دریایی

8. قارچ

9. جلبک دریایی

10. چای سبز

11. قهوه

12. گوشت گاو

در رژیم غذایی ژاپنی ها، کسانی که سویا، غذاهای دریایی و جلبک دریایی بیشتری مصرف می کردند، بیشترین مهار پیشرفت فیبروز کبد را داشتند.

محققان همچنین تأثیر رژیم غذایی بر توده عضلانی را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند افرادی که محصولات سویا بیشتری مصرف می‌کنند، علاوه بر کاهش سرعت پیشرفت فیبروز، توده عضلانی بیشتری تولید می‌کنند.

غذاهایی که سرشار از قندهای تصفیه شده یا چربی اشباع شده، نمک یا چربی ترانس هستند، همگی می توانند با افزایش التهاب و مقاومت به انسولین و با افزایش استرس اکسیداتیو در بدن، بیماری کبد چرب را افزایش دهند.

233236

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا