سلامت خانواده

بهترین راه برای درمان کبد چرب

به گزارش خبرآنلاین، حتما تا به حال درباره کبد چرب شنیده اید، بیماری که بسیاری از افراد به آن مبتلا هستند و با سبک زندگی امروزی، احتمالا بسیاری از افراد نمی دانند که به این بیماری مبتلا هستند.

محمد هاشمی، دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی در این باره به خبرآنلاین می گوید: کبد عضوی است که فعالیت های حیاتی مختلفی را در بدن ما انجام می دهد، بنابراین سلامت کبد با سلامتی انسان گره خورده است. بدن.”

وی با اشاره به علل ابتلا به بیماری کبد چرب می گوید: عواملی وجود دارد که سلامت این اندام مهم بدن را به خطر می اندازد، بیماری مانند کبد چرب این روزها شیوع بیشتری پیدا کرده است، یکی از دلایل ابتلا به کبد چرب این است. داشتن یک رژیم غذایی پرچرب، نوشیدن نوشابه، نخوردن میوه به اندازه کافی، ننوشیدن آب کافی، عدم تحرک، مصرف الکل، استرس زیاد و اضافه وزن است.

با این حال، افراد مبتلا به این بیماری باید از روشی برای درمان خود استفاده کنند، هاشمی درباره بهترین راه مقابله با کبد چرب می گوید: برای درمان کبد چرب اولین قدم تشخیص شدت آن است و قدم بعدی برای اصلاح سبک زندگی او با مفهوم رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی مناسب به درمان کبد چرب پرداخت.

وی ادامه می دهد: استفاده از برخی مکمل ها می تواند در این زمینه موثر باشد، اما مطالعات هنوز تاثیر معناداری در این زمینه ثابت نکرده است، بنابراین فرد هیچ گاه از اصلاح سبک زندگی خود برای رهایی از کبد چرب معاف نیست.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا