سلامت خانواده

بسیاری از افراد غیر سیگاری دارای گره های ریوی مرتبط با خطر سرطان هستند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو Net، بر اساس C تی در اسکن قفسه سینه بیش از 10400 فرد 45 ساله و بالاتر، حدود 42 درصد از افراد غیرسیگاری یا سیگاری های سابق حداقل یک ندول ریه داشتند، یک توده کوچک از بافت متراکم که ممکن است سرطانی باشد.

به‌علاوه، حدود 11 درصد از شرکت‌کنندگان دارای گره‌های ریوی بزرگ‌تر به اندازه 6 تا 8 میلی‌متر بودند که به ارزیابی پزشکی دقیق نیاز دارد.

دکتررزماری وولگنهارت“، محقق ارشد و استاد تصویربرداری قلب در مرکز پزشکی دانشگاه گرونینگن در هلند، «نتایج نشان داد که هر چه افراد مسن‌تر باشند، احتمال ندول‌های ریوی بیشتر و احتمال ندول‌های بزرگ‌تر بیشتر می‌شود».

محققان خاطرنشان کردند که مردان بیشتر از زنان در معرض گره های ریوی هستند ندول سلام بسیاری وجود دارد.

وولگنهارت وی تاکید کرد که اکثر ندول های ریه سرطانی نیستند.

وی در خبری دانشگاه گفت: بروز سرطان ریه در این جمعیت بسیار کم و 0.3 درصد است که نشان می دهد بیشتر ندول های مرتبط بالینی در گروه غیر سیگاری خوش خیم هستند. چادر هستند.”

به گفته محققان، با این حال، وجود این گره‌ها نیاز به اسکن‌ها و معاینات بعدی تحت دستورالعمل‌های فعلی غربالگری سرطان دارد.

این نتایج نشان می‌دهد که دستورالعمل‌های غربالگری سرطان، که عمدتاً مبتنی بر داده‌های افراد سیگاری است، ممکن است به بسیاری از معاینات پیگیری غیرضروری در افراد در معرض خطر کم سرطان ریه منجر شود.

به گفته محققان، با توجه به اینکه میزان مصرف سیگار در کشورهای غربی رو به کاهش است، به روز رسانی این دستورالعمل ها مهم خواهد بود.

به گفته انجمن ریه آمریکا، علاوه بر سرطان، ندول های ریه می توانند به دلیل آلودگی هوا، بیماری های التهابی مزمن مانند آرتریت نیز ایجاد شوند. روماتوئید یا بیماری های عفونی مانند سل.

این انجمن می‌گوید ندول‌های ریوی در افراد غیرسیگاری اغلب زمانی که فرد برای برخی مشکلات سلامتی دیگر، مانند تصادف رانندگی، عکس‌برداری با اشعه ایکس یا سی سی غربالگری می‌شود، یافت می‌شود. تی اسکن دریافت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا