سلامت خانواده

بزرگداشت کرامت شهدای خدمت در سازمان ملل در ژنو

گزارش کردن اقتصاد آنلاینسفرا و نمایندگان کشورهای اسلامی از جمله عربستان سعودی، لبنان، قطر، امارات متحده عربی، ترکیه، مصر، افغانستان، مالزی، اندونزی، سیرالئون، نیجر، برونئی دارالسلام، عراق، لیبی، آذربایجان، سودان، فلسطین، الجزایر، مالدیو، گویان، قرقیزستان، تاجیکستان، بنگلادش با دولت و ملت ایران تسلیت و همدردی خود را اعلام کردند.
علی بحرینی سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد در ژنو با اشاره به اهمیت وحدت جهانی در اندیشه رئیس جمهور شهید و وزیر امور خارجه کشورمان، جهان اسلام را دفاع و استواری برای مردم دانست. رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل از قرآن مجید وقاحت کسانی را که با حمایت غرب جرات کردند وارد قرآن کریم شوند را فراموش نخواهد کرد.
وی همچنین با اشاره به تلاش های بی وقفه مرحوم دکتر امیر عبداللهیان برای احقاق حقوق ملت فلسطین و آزادی قدس شریف گفت: امیرعبداللهیان را می توان یکی از مجاهدان نهضت آزادیبخش فلسطین دانست. وی در پایان ابراز امیدواری کرد که مردم ایران، جهان اسلام و بشریت همچنان از میراث این شهدا برای رسیدن به صلح، عدالت و رفاه بهره مند شوند.

سرپرست وزارت امور خارجه گفت: سیاست خارجی نظام بر اساس عقلانیت راهبردی ترسیم و تدوین می شود و وزارت امور خارجه بر اساس آن چارچوبی که ترسیم شده عمل می کند و چارچوب کلی آن باید در نهایت به تصویب مقام معظم رهبری برسد. شورای امنیت ملی و توسط رهبر انقلاب.

علی باقری در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید امیر عبداللهیان در جمع خبرنگاران ادامه داد: چارچوب ها و جهت گیری ها مشخص است و با تغییر افراد تغییر نمی کند.

باقری ادامه داد: هنر، توانایی، هوش، تجربه، بازیگری و بازی سازی افراد در عرصه دیپلماسی می تواند متفاوت باشد اما این به معنای تغییر قطب نما سیاست خارجی کشور نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا