اخبار سلامت

برگزاری نشست ایران و کشورهای G5 درباره آبله میمونی و تب دنگی

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، سی امین اجلاس کشورهای عضو گروه پنج (G5+) امروز سه شنبه سوم مهرماه به میزبانی کشورمان و با حضور نمایندگانی از کشورمان به صورت مجازی برگزار شد. کشورهای عضو (افغانستان، پاکستان، عراق، تاجیکستان و ایران) در مورد تب دنگی و آبله میمون. تبدیل شد.

در این نشست که به صورت مجازی و با هدف تبادل اطلاعات و تجربیات در زمینه پیشگیری و کنترل این بیماری ها برگزار شد، آخرین یافته های علمی و روش های موثر در مدیریت شیوع این بیماری ها و نقش کشورهای هم مرز در پیشگیری انتقال و گسترش بیماری های عفونی مورد بحث قرار گرفت. .

محمدحسین نیکنام; دستیار ویژه وزیر و مدیر کل همکاری های بین المللی وزارت بهداشت و دکتر جعفر حسین; نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران و نمایندگان کشورهای عضو مطالبی را ارائه کردند.

بر اساس این گزارش، در این جلسه که با حضور مسئولان بهداشتی وزارت بهداشت برگزار شد، متخصصان و کارشناسان راهکارهای مقابله با این بیماری ها، تجربیات موفق کشورهای عضو گروه G5+ و چالش های موجود در این زمینه را مورد بحث و بررسی قرار دادند. آنها ضمن تبادل تجربیات کشورشان، در مورد راهکارهای مناسب برای مقابله با تهدیدات بهداشتی ناشی از تب دنگی و آبله میمون بحث و تبادل نظر کردند.

لازم به ذکر است که این رویداد به عنوان فرصتی مهم برای تقویت همکاری های بین المللی در زمینه بهداشت عمومی و ارتقای سطح آگاهی در مورد بیماری های واگیر تلقی می شود و انتظار می رود نتایج این وبینار به بهبود اقدامات پیشگیرانه و درمانی در جامعه کمک کند. کشورهای عضو گروه به اضافه پنج (G5+). .

تب دنگی بیماری است که از طریق نیش پشه آئدس آلوده از فرد بیمار به فرد سالم منتقل می شود. همچنین آبله میمون که اخیراً توجه جهانی را به خود جلب کرده است، یک بیماری ویروسی است که به سرعت در حال گسترش است و نیاز به اقدام فوری و هماهنگی بین المللی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا