سلامت خانواده

بروز کمردرد می تواند از علائم بیماری های کلیوی باشد/ کدام علائم زنگ خطر است؟

پیمان صالحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کمردرد یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد آن را تجربه می کنند و به دلیل مشکلاتی در ستون فقرات و نواحی اطراف آن بروز می کند، اما گاهی اوقات عضو دیگری مانند کلیه ها باعث ایجاد درد می شود. در ناحیه کمر

وی با بیان اینکه گاهی افراد درد کلیه و کمردرد را با یکدیگر اشتباه می گیرند، افزود: به دلیل پیچیدگی سیستم بدن ممکن است درد یک قسمت از بدن انسان قسمت دیگری از بدن را نیز درگیر کند و بنابراین ممکن است بین کمردرد و درد کلیه اشتباه شود.

این فوق تخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری تصریح کرد: در اکثر مواقع کمردرد در هر قسمتی از کمر یا حتی پایین بدن احساس می شود اما درد کلیه معمولا بین دنده ها و پهلوها احساس می شود و میزان کمردرد ثابت است. در زمان های مختلف نیست و با شدت و ضعف همراه است اما درد کلیه تا پایان درد ثابت است.

صالحی ادامه داد: کمردرد می تواند ناشی از عوامل مختلفی مانند بیرون زدگی دیسک کمر، پوکی استخوان، اسپاسم عضلانی و یا حتی شکستگی استخوان های کمر باشد و درد کلیه ناشی از عفونت کلیه، سرطان کلیه و یا وجود سنگ کلیه است.

وی با اشاره به اینکه کمردرد تا کمر، ساق پا یا انگشتان پا کشیده می شود، اما درد کلیه تا زیر شکم و داخل ران ها کشیده می شود، گفت: ادرار تیره، ادرار دردناک، یبوست یا اسهال، حالت تهوع. استفراغ، وجود خون در ادرار، درد شکم، خستگی، تکرر ادرار و تب و لرز می تواند از علائم درد کلیه باشد.

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری با بیان اینکه کمردرد با علائمی مانند اسهال، یبوست، سفتی در پشت و ستون فقرات، مشکل در ایستادن یا راه رفتن، بی حسی یا مور مور در ساق پا و درد در ساق پا، شانه یا گردن، افزود: اگر درد کلیه به دلیل وجود سنگ کلیه باشد، درد شدیدتر می شود و درد ناشی از عفونت کلیه ممکن است متوسط ​​باشد، اما هر دو این دردها با علائمی مانند تب، تهوع و استفراغ دیده می شود.

صالحی افزود: تفاوت کمردرد و درد کلیه را نیز می توان با اندازه گیری حساسیت به لمس تشخیص داد. به طور معمول، زمانی که افراد مبتلا به کمردرد درگیر می شوند، علائم حساسیت به لمس در آنها دیده می شود، اما علامت حساسیت شدید به لمس در هنگام ابتلا به مشکلات کلیوی دیده نمی شود و تنها گاهی اوقات نواحی نزدیک به کلیه دچار این مشکل می شوند. وضعیت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا