سلامت خانواده

برنده انتخابات هند معرفی شد

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از انتخاب، نارندرا مودی، نخست وزیر هند می گوید که حزبش در انتخابات پیروز شد و با تشکیل دولت برای سومین بار تاریخ ساز شد. ائتلاف به رهبری مودی توانسته است نزدیک به 300 کرسی به دست آورد. ائتلاف مخالف 232 کرسی، بیش از حد انتظار، به دست آورد و 19 کرسی به گروه های دیگر رسید. در هند، ائتلاف ها یا احزاب برای تشکیل دولت باید 272 کرسی به دست آورند

ائتلاف به رهبری مودی توانسته است نزدیک به 300 کرسی به دست آورد. ائتلاف مخالف 232 کرسی، بیش از حد انتظار، به دست آورد و 19 کرسی به گروه های دیگر رسید.

در هند، ائتلاف ها یا احزاب برای تشکیل دولت باید 272 کرسی به دست آورند.

کمیسیون انتخابات هنوز نتایج نهایی را به طور رسمی اعلام نکرده است.

این انتخابات هفت مرحله داشت و رای گیری از چند هفته پیش آغاز شد.

مقررات انتخاباتی احزاب و رهبران سیاسی را از سوء استفاده از تمایلات مذهبی و قومی برای کسب آرا منع کرده است.

پارلمان هند در مجموع 543 کرسی دارد و ائتلاف به رهبری آقای مودی امیدوار بود 400 کرسی به دست آورد.

تدابیر شدید امنیتی برای شمارش آرا در تمام ایالت ها و مناطق هند برقرار بود و در برخی مناطق تجمع بیش از چهار نفر در یک مکان مجاز نبود.

با توجه به نتایج آرای اعلام شده، به نظر می رسد آنچه حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) انتظار داشت محقق نشده است. اگرچه در نتایج قبلی حد نصاب لازم برای تشکیل دولت را به دست آوردند و این حزب و متحدانش برای سومین بار دولت را تشکیل خواهند داد.

نکته مهم شاید این باشد که آقای مودی و حزبش در تبلیغات انتخاباتی به صراحت گفتند به 400 کرسی مجلس می رسند، عددی که نتایج اعلام شده با آن تفاوت دارد و کمتر است. از سوی دیگر، انتظار می رفت که حزب اصلی مخالف کنگره و احزاب حامی آن نتوانند کرسی های زیادی را به دست آورند. اما نتایج اعلام شده حاکی از موفقیت این حزب و دیگر حامیان آن در بسیاری از مناطق است.

به عبارت دیگر، بر اساس نتایج، حزب آقای مودی نتوانسته است به انتظاراتی که در ذهن داشته است – حداقل از نظر تعداد کرسی‌های پارلمانی – و مهمتر از آن «حزب کنگره» و سایر احزاب مخالف. توانسته اند از 200 کرسی پارلمان به نتایج عالی دست یابند. گذشته هستند

خلاصه اینکه به نظر می رسد علیرغم اینکه نخست وزیر دست راستی هند در انتخابات پیشتاز بود و کرسی های لازم برای تشکیل دولت را در اختیار داشت، انتظارات اولیه آقای مودی و حزبش برآورده نشده است و در از سوی دیگر، مخالفان او رای بالایی کسب کرده اند.

این دومین بار از زمان استقلال هند است که یک حزب سه بار متوالی دولت تشکیل می دهد. پیش از آن جواهر لعل نهرو (در سالهای پس از 1962) موفق شد سه بار متوالی رهبری دولت را بر عهده بگیرد.

در هند، بسیاری از مقامات دولتی، شهروندان سالخورده بالای 85 سال و بیش از 40 درصد از افراد معلول اجازه دارند از طریق پست رای دهند.

میانگین میزان مشارکت رای دهندگان بیش از 65 درصد بود.

رهبران و منتقدان اپوزیسیون مودی و حزب او را به “اسلام هراسی” متهم کرده اند. این منتقدان همچنین از عدم اقدام به موقع کمیسیون انتخابات علیه حزب حاکم انتقاد کرده اند.

آقای مودی و متحدانش نیز از مخالفان شکایت کرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا