بهداشت و درمان

برنامه وزارت بهداشت برای استخدام ۲۵ هزار پرستار در ۱۴۰۳

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، روابط عمومی وزارت بهداشت در پاسخ به خبری با عنوان «روایت رئیس شورای عالی نظام پرستاری از مشکلات و استعفای پرستاران» ، اعلام کرد: در پی بررسی های انجام شده توسط این مرکز، در هیچ یک از مراکز درمانی کشور، استعفای دسته جمعی پرستاران منجر به انصراف دسته جمعی آنان از خدمت و کار شده است و در موارد متعددی درخواست های کتبی منتشر شده مبنی بر استعفا به پایان رسیده است. تعامل و رفع مشکلات اصلی این عزیزان.

بهبود شرایط سخت کاری پرستاران به عنوان مجموعه‌ای که تعهد، مسئولیت‌پذیری و حرفه پربارشان نظام سلامت را برگی از افتخار قرار داده است، همواره یکی از اولویت‌های این وزارتخانه در برنامه‌های تحول‌آفرین بوده است.

در دولت سیزدهم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که بیش از 15 سال مغفول مانده بود با همکاری مجدانه وزیر به طور جدی در دستور کار قرار گرفت و معاونت پرستاری این وزارتخانه پیشنهادهای اصلاحی را از سوی وزارت بهداشت دریافت کرد. کارشناسان نهادهای پایه پرستاری و فعالان صنفی. در حال بازنگری مستمر دستورالعمل های این قانون است که بی شک در آینده نزدیک منجر به ارتقای سطح رضایتمندی پرستاران گرانقدر خواهد شد.

همچنین برای اولین بار اورژانس ویژه پرستاران و بهورزان در هفته های اخیر و لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران که شامل اصلاح نحوه پرداخت اضافه کار، اصلاح ضرایب سختی کار، توسعه خدمات رفاهی و معیشتی است به تصویب رسید. و تسهیل ارتقای شغلی و آموزش پرستاران تدوین شده و به زودی برای تصویب ارسال می شود.

همچنین وزارت بهداشت در سال 1403 25 هزار پرستار، در سال 1401 بیش از 11 هزار پرستار و در سال 1402 بیش از 14 هزار پرستار برای ساماندهی وضعیت نیروی انسانی در بخش پرستاری استخدام کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا