سلامت خانواده

برنامه جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، روزنامه فایننشال تایمز روز جمعه در گزارشی اعلام کرد که اتحادیه اروپا در حال بررسی وضع تعرفه 42 میلیارد یورویی (46 میلیارد دلاری) برای واردات کالاهایی از روسیه است که تاکنون از رژیم تحریم های اتحادیه اروپا مستثنی شده است. ایمن بوده اند

اگرچه بیشتر تجارت اتحادیه اروپا با روسیه به دلیل درگیری اوکراین متوقف شده است، اما برخی واردات همچنان مجاز است، یا به دلیل کمبود عرضه جایگزین یا به دلیل نگرانی در مورد اختلالات بازار جهانی.

وزرای تجارت اتحادیه اروپا روز پنجشنبه از کمیسیون اروپا خواستند تا طرحی برای اعمال تعرفه بر واردات مواد غذایی، سوخت هسته ای و دارو از روسیه ارائه کند.

والدیس دامبروسکیس، کمیسر تجارت اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت که ابتکار عمل برای استفاده گسترده تر از تعرفه ها توسط سوئد مطرح شده است.

وی گفت: به نمایندگی از کمیسیون اروپا این موضوع را ارزیابی کرده و گزینه هایی را برای پیشبرد (این طرح) به کشورهای عضو پیشنهاد می کنیم.

یوهان فورسل وزیر بازرگانی سوئد نیز گفت که کاهش درآمد روسیه مهم است تا «درآمد حاصل از این تعرفه ها صرف کمک به اوکراین برای پیروزی در این جنگ شود».

او خواستار “تعرفه های گسترده بر تمامی تجارت” با روسیه شد، اما اذعان کرد که این موضوع “در برخی زمینه ها حساس است”.

وزرای اتحادیه اروپا روز پنجشنبه مقرراتی را برای افزایش تعرفه بر واردات غلات از روسیه و بلاروس تصویب کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا