اخبار سلامت

برقراری سالانه 20 میلیون تماس با اورژانس کشور

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، حسن نوری ساری در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه هدف در کشور بهره برداری از 4500 مرکز اورژانس است، اظهار داشت: خوشبختانه هر ساله تعداد زیادی اورژانس به ظرفیت ها اضافه می شود. کشور در کشور تعداد قابل توجهی موتورلنس برای ارائه خدمات در کلانشهرها و زمان تردد و اتوبوس آمبولانس برای استفاده در حوادث، تجمعات و بحران های خاص وجود دارد.

وی سالانه 20 میلیون تماس مردمی با اورژانس 115 در کشور را اعلام کرد و گفت: هر ساله تعداد تماس ها نسبت به سال قبل افزایش می یابد. پیش بینی می شود امسال 4 میلیون تماس اورژانس 115 در کشور ثبت شود. تا پایان سال گذشته 24 درصد ماموریت های اورژانس مربوط به تروما و صدمات جسمی بوده که بیشتر آن حوادث رانندگی است.

معاون سازمان اورژانس کشور با اشاره به اعزام آمبولانس برای ارائه خدمات به 750 هزار مصدوم حوادث رانندگی در سال گذشته، یادآور شد: تعدادی از این حادثه دیدگان به صورت سرپایی مداوا و یا به مراکز درمانی منتقل شدند و متأسفانه تعدادی نیز جان خود را از دست دادند. از دست داده اند

نوری خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های ما در فصل مدرسه حوادث رانندگی ناشی از عجله دانش آموزان و اولیا برای رسیدن به موقع در مدرسه است. سوابق بیماران و مجروحان برای اورژانس مهم است و اینکه به چه نوع بیماری مبتلا هستند و چه داروهایی مصرف می کنند در درمان موثر است.

وی ادامه داد: بهتر است والدین اطلاعات مربوط به سابقه پزشکی و مصرف دارو به ویژه انسولین و داروهای ضد تشنج کودکان و دانش آموزان را در اختیار مسئولان مدرسه قرار دهند. همچنین ممکن است برخی از بیماری های تنفسی و گوارشی در مدارس رخ دهد که در این صورت بهتر است در صورت ابتلای دانش آموزی به بیماری و یا بروز علائمی مانند تب و ضایعات پوستی، دانش آموز حضور نداشته باشد. در مدرسه و باید درمان و مراقبت شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا