سلامت خانواده

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت سخت است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سلمان اسحقی از بررسی برنامه ها و صلاحیت های وزیر پیشنهادی بهداشت در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد و گفت: با توجه به اینکه به بررسی صلاحیت ها و برنامه های وزرای پیشنهادی نزدیک می شویم. از جمله وزیر بهداشت، بنابراین در جلسه روز گذشته کمیسیون، راهکارهای بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: کمیسیون بهداشت به عنوان تنها کمیسیون تخصصی مجلس متشکل از تخصص های بنیادی در حوزه ذاتی کمیسیون و وکلا و متخصصان روابط بین بین المللی و در این راستا سابقه نزدیک به دو دهه حضور رئیس جمهور در مجلس و درک حساسیت های اعضای کمیسیون و نقش اساسی ایشان در اصلاح و تدوین حوزه سلامت برنامه هفتم توسعه. که یکی از وعده های انتخاباتی ایشان بود و طبق قانون اساسی به برنامه هفتم و سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و قوانین بودجه توجه ویژه ای شد و تاکید ایشان بر عدالت در حوزه بهداشت و درمان بود. وی مدام تاکید می کرد که همه باید از یک ظرفیت در این زمینه بهره مند شوند و برای کار کمیسیون بر سر یک میز بنشینند. بررسی صلاحیت وزیر را دشوار کرده است.

اسحقی ادامه داد: در تلاش هستیم دو مسیر و نقش را در خصوص بررسی صلاحیت و سوابق وزیر پیشنهادی بهداشت دنبال کنیم که یکی از آنها بررسی دقیق موضوعات بر اساس مستندات و جلب نظر کارشناسان و کارشناسان و چهره های ماندگار است. در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور. و نقش و مسیر دوم بر اساس قانون کلی سلامت و سیاست های ابلاغی رهبری و برنامه هفتم و لایحه بودجه 1403 است که برای موفقیت بیشتر وزیر در آینده این موارد به دقت بررسی می شود. حضور وزیر پیشنهادی در این راستا وزرای کار و بهداشت به طور مستقیم با کمیسیون بهداشت در ارتباط هستند.

وی یادآور شد: این دو نقش و مسیر علاوه بر دغدغه مردم و نیز جلب نظر کارشناسان و کارشناسان می تواند به روشن شدن چراغ وزارت بهداشت برای تسریع و تسهیل در احقاق حقوق مردم کمک کند و وزیر پیشنهادی به وظایف خود عمل کند. با یک تشخیص مضاعف کار کنید برای پرداخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا