سلامت خانواده

بررسی جنایات صهیونیسم در نشست منطقه ای وزرای بهداشت منطقه «عمرو» در قطر

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از و به نظر می رسیدمحمدرضا ظفرکندی در حاشیه هفتادمین نشست وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانیجاودانه) با اشاره به جنایات اشغالگران فلسطینی در نسل کشی، نوزادکشی و حمله به بیماران و بیمارستان های منطقه، تصریح کرد: هر ساله این نشست برگزار می شود. جاودانه موضوعات بهداشتی، دارویی و پیشگیری از بیماری های شایع و عفونی را بررسی می کند، اما امسال این اجلاس در قطر تحت تاثیر جنایات صهیونیست ها در منطقه خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه همه کشورها باید کمک های پزشکی به لبنان و غزه را در دستور کار قرار دهند، افزود: امسال به دلیل آسیب های وحشتناک رژیم کودک کش با شرایط ویژه ای مواجه هستیم و وظیفه داریم از مردمی که در این کشور هستند حمایت کنیم. مجروح در بیمارستان ها

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بررسی وضعیت بیماری هایی مانند تب دنگی و آبله میمون در کشورهای منطقه جاودانه وی سایر موضوعات مطرح شده در اجلاس قطر را برشمرد و تصریح کرد: بحث ویژه امسال شرایط بحرانی بیمارستان ها و درمان مجروحان حوادث لبنان و غزه خواهد بود.

ظفرقندی افزود: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در حد توان به غزه و لبنان کمک کرده است و تعدادی مجروح لبنانی نیز در بیمارستان های ایران بستری شده اند.

هفتاد و یکمین نشست کمیته منطقه ای مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی از 22 نوامبر بیست و ششم این رویداد امسال در دوحه قطر و 22 کشور افغانستان، بحرین، جیبوتی، مصر، ایران، عراق، اردن، کویت، لبنان، لیبی، مراکش، عمان، پاکستان، فلسطین، قطر، عربستان سعودی، سومالی و سودان، سوریه، تونس، امارات متحده عربی و یمن اعضای آن هستند جاودانه هستند

هیئتی از ایران به ریاست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور شرکت در نشست مذکور به قطر سفر می کند و محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت نیز با وزرای بهداشت پاکستان، قطر دیدار می کند. مصر، عربستان، عمان و تونس نیز در حاشیه این نشست حضور داشتند. لیبی، کویت، امارات متحده عربی و عراق نیز تو درس بخون آدهانوممدیرکل سازمان جهانی بهداشت و محبت بلخیمدیر دفتر منطقه ای مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی از این سفر بازدید می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا