علمی و فناوری

بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات میزبان عمرسعید شعبان وزیر توسعه تجارت و صنعت تانزانیا – و هیئت همراه بود. در این دیدار طرفین ضمن تشریح ظرفیت های حوزه کاری خود، در خصوص دستیابی به توافق در راستای گسترش روابط به ویژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با یکدیگر گفتگو کردند.

زارع پور توسعه روابط با کشورهای آفریقایی به ویژه تانزانیا را راهبرد جمهوری اسلامی ایران دانست و آمادگی خود را برای گام برداشتن در این راستا اعلام کرد.

وی با تشریح فعالیت های وزارت ارتباطات در حوزه هایی مانند توسعه ارتباطات، پست، پست بانک و صنعت فضایی، تاکید کرد: هر یک از این حوزه ها به ویژه توسعه زیرساخت های ارتباطی، توسعه فناوری اطلاعات و صنعت فضایی می تواند فصلی برای آغاز همکاری های مشترک دوجانبه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات باشد.

وزیر ارتباطات همچنین از آمادگی کشورمان برای توسعه ارتباطات ثابت در تانزانیا مبتنی بر شبکه فیبر نوری و توسعه دولت الکترونیک خبر داد.

وی در پایان خواستار تشکیل کارگروه مشترکی با حضور معاونان وزیران دو کشور برای بررسی موضوعات همکاری های دوجانبه و نهایی شدن توافقات این نشست شد.

عمرسعید شعبان – وزیر توسعه تجارت و صنعت تانزانیا – نیز از مهمان نوازی دولت جمهوری اسلامی ایران و فراهم آوردن امکان دیدار صمیمانه با رئیس جمهور قدردانی کرد.

وی افزود: میزبانی و میهمان نوازی دولت جمهوری اسلامی اهمیت روابط این کشور با کشورهای آفریقایی را نشان می دهد و ما نیز آمادگی داریم با درک این اهمیت روابط را توسعه دهیم.

وزیر توسعه تجارت و صنعت تانزانیا با انتقاد از انحصار پلتفرم ها و شبکه های اجتماعی غربی تاکید کرد: بسترها و شبکه های اجتماعی غربی اکنون به تهدیدی برای بنیان خانواده ها تبدیل شده اند و این امر ضرورت راه اندازی پلتفرم ها و شبکه های اجتماعی بومی را ضروری می کند. مناسب فرهنگ کشورمان بیش از آنکه پیش بینی کند

بر اساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وی با اشاره به توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ابراز امیدواری کرد تانزانیا بتواند از ظرفیت‌های شرکت‌های فعال در این حوزه بهره‌مند شود و قول داد که از این ظرفیت‌ها استفاده کند. ظرفیت توسعه روابط دو کشور کار کردن

وزیر توسعه تجارت و صنعت تانزانیا در خاتمه از آموزش دانش آموزان تانزانیایی توسط اپراتورهای ایرانی در راستای مسئولیت اجتماعی تقدیر و تشکر کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا