سلامت خانواده

بررسی تخلفات سقط جنین عمدی برای صدور دستورات قضایی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، صابر جباری گفت: کارگروه پیشگیری و مقابله با سقط جنین عمدی با هدف تحقق اهداف ماده ۵۶ قانون حمایت از خانواده و جوانان در سال ۱۴۰۲ در وزارت بهداشت تشکیل شد.

وی افزود: یکی از مهمترین مصوبات ششمین جلسه این کارگروه تقویت همکاری و تعامل معاونت درمان و اداره کل حقوقی، املاک و مقررات در خصوص رفع مشکلات مربوط به آماده سازی است. گزارش تخلفات سقط جنین جهت صدور احکام قضایی به استناد تبصره 4 ماده. 56 قانون حمایت از خانواده و جوانان و همچنین ابطال پروانه پزشک مامان یا داروخانه ای که تجهیزات سقط جنین را فراهم می کند یا خارج از رویه های این ماده بر سقط جنین نظارت می کند.

جباری ادامه داد: همچنین در این جلسه مصوب شد به منظور حساس سازی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور از اساتید موضوع در یکی از جلسات صبحگاهی معاونت درمان دعوت به عمل آید تا اهمیت موضوع به مدیران نظارت بر درمان در سراسر کشور.

رئیس کانون جوانان جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد دستورالعمل نحوه برخورد با درخواست سقط قانونی در چند مورد تهیه شود. کالوییناشی از درمان ناباروری و موارد الیگوهیدروآمنیوس در چارچوب موازین شرعی و قوانین مرتبط از جمله ماده 56 قانون حمایت از خانواده و جوانان با همکاری سازمان پزشکی قانونی، مرکز مدیریت حوزه های علمیه و دبیرخانه ستاد ملی جمعیت آغاز شود. .

جباری تصریح کرد: همچنین به منظور تسریع در روند اصلاح محتوای درس سلامت و تنظیم خانواده مرتبط با مامایی و تغییر عنوان آن به باروری و جمعیت سالم، از دبیر هیئت مامایی و بهداشت باروری نیز در این جلسه دعوت به عمل آمد. ملاقات.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا