سلامت خانواده

برخی گرده های خاص حملات آسم را تشدید می کند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو نت، «دانیل کاتزسرپرست این مطالعه و استادیار دانشکده علوم گیاهی و کشاورزی دانشگاه کرنل می گوید: اگرچه درصد مراجعه به اورژانس مربوط به آسم به طور کلی سالانه تنها چند درصد بوده است، اما در ایام خاصی از سال که انواع خاصی از گرده ها افزایش می یابد، گاهی تا 20 درصد شاهد افزایش بازدید هستیم.

تیم تحقیقاتی نزدیک به 175000 بازدید از بخش اورژانس توسط وزارت خدمات بهداشتی ایالتی را بررسی کردند تگزاس آنها بین سال های 2015 تا 2020 ضبط شده اند.

آنها بر روی افرادی تمرکز کردند که در 15 مایلی یکی از هشت ایستگاه نظارت بر گرده ها زندگی می کردند.

کاتز وی خاطرنشان کرد: ویروس من می بینم و گرده ها هر کدام می توانند حمله ای را آغاز کنند آسم موثر بودن.”

او به کورنل نیوز گفت: «گاهی زمان‌بندی ویروس‌ها تغییر می‌کرد و گاهی اوقات زمان‌بندی گرده‌ها در هوا تغییر می‌کرد. بنابراین، با توجه به این تنوع طبیعی، ما توانستیم بهتر بفهمیم که چه چیزی مربوط به این ارجاعات به اورژانس است آسم او درگیر بود، بیایید بفهمیم.»

این مطالعه نشان داد که گرده یک گونه درختی، درخت آرارمقصر آشکار تشدید تنش آسم در است تگزاس مرکزی، این درخت در برخی شهرها بیشتر از سایرین دیده می شود.

البته افراد با آسم آنها می توانند به انواع مختلفی از گرده ها واکنش نشان دهند. اما کاتز این سازمان در حال توسعه پیش‌بینی‌های گرده در دسترس عموم است که شامل سنجش از دور و پراکندگی جو و بوم‌شناسی گیاهی می‌شود.

او خاطرنشان کرد: “هدف این است که بهتر به مردم کمک کنیم تا برای روزهایی که گرده هایی وجود دارد که به شدت به آن حساس هستند، آماده شوند.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا