سلامت خانواده

برخی از درمان های موثر برای کاهش سطح اسید اوریک در بدن

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اسید اوریک یک محصول زائد طبیعی که از هضم غذاهای حاوی پورین در بدن، معمولاً بدن ایجاد می شود. اسید اوریک اگر مقدار زیادی پورین در رژیم غذایی خود مصرف می کنید یا بدن قادر به دفع به موقع پورین نیست، از طریق کلیه ها فیلتر می شود و از طریق ادرار دفع می شود. اسید اوریک در خون تجمع می یابد و مشکلاتی مانند نقرس و سنگ کلیه ایجاد می کند. در ادامه به بررسی چند روش موثر برای کاهش سطح می پردازیم. اسید اوریک ما بدن را پرداخت می کنیم:

مصرف میوه و سبزی

توصیه می شود سطح را کاهش دهید اسید اوریک بدن، از غذاهای حاوی پورین کم استفاده کنید، میوه ها و سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید، مصرف لبنیات کم چرب مانند شیر، کشک و پنیر نیز در این زمینه موثر است.

از مصرف نوشیدنی های شیرین خودداری کنید

نوشیدنی های قندی مانند نوشابه و آب میوه می توانند سطح را افزایش دهند اسید اوریک در واقع، شربت ذرت با فروکتوز بالا یک شیرین کننده رایج در بسیاری از نوشیدنی های شیرین است که سطح آن افزایش می یابد. اسید اوریک مربوط است؛ نوشیدنی های شیرین را با آب، دمنوش های گیاهی و آبمیوه های تازه جایگزین کنید.

وزن سالم را حفظ کنید

اضافه وزن می تواند منجر به افزایش سطوح شود اسید اوریک در بدن، زیرا سلول های چربی اسید اوریک آنها اسید فیلتر کننده بیش از حد و بیش از حد تولید می کنند اوریک کار را برای کلیه ها دشوار می کند، کاهش وزن می تواند سطح اسید اوریک به طور قابل توجهی کاهش دهد

مصرف فیبر را افزایش دهید

مصرف غذاهای غنی از فیبر برای افرادی که سطح آن را ترمیم می کنند اسید اوریک مفید است زیرا فیبر جذب و حذف می شود اسید اوریک علاوه بر کمک به جریان خون، برای دریافت فیبر باید از میوه ها و سبزیجات، غلات کامل، حبوبات، آجیل و دانه ها استفاده کنید.

کنترل سطح انسولین

سطوح بالای انسولین در بدن می تواند منجر به افزایش تولید شود اسید اوریک بنابراین بسیار ضروری است که سطح انسولین توسط پزشک بررسی شود. اگر سطح انسولین خون بالا باشد، تغییر سبک زندگی و مصرف برخی داروها می تواند به کنترل آن کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا