سلامت خانواده

برخورد با سودجویان فروش اینترنتی داروهای گیاهی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین رضایی زاده روز یکشنبه در نشست خبری اولین کنگره علمی طب ایرانی اظهار داشت: مردم فریب داروهای سنتی را که به صورت اینترنتی به فروش می رسد، عرضه این دارو را نخورند. می بینم فقط از طریق داروخانه مجاز است.

وی افزود: آموزه های طب ایرانی مبتنی بر پیشگیری و ارتقای سطح سلامت افراد با سبک زندگی سالم است و هدف نهایی ما درمان با دارو نیست.

رضایی زاده ادامه داد: آموزه های طب ایرانی مبتنی بر پیشگیری و ارتقای سلامت افراد با سبک زندگی سالم است و به عنوان پزشک باید بر حفظ و ارتقای سلامت تمرکز کنیم. به خصوص متخصصان طب ایرانی باید به این نکته توجه بیشتری داشته باشند زیرا هدف نهایی ما فقط درمان دارویی نیستیم.

وی موضوع بهداشت و آشپزی سالم و طبی را مورد توجه مراکز علمی تحقیقاتی بزرگ دنیا دانست و افزود: آشپزخانه های بهداشتی و طبخ غذا مورد توجه بسیاری از کشورهاست.

دبیر علمی کنگره پزشکی ایران با بیان اینکه فروش غیرقانونی و مجازی فرآورده های طب سنتی فاقد استاندارد به سلامت جامعه آسیب می زند، اظهار داشت: بسیاری از این محصولات بدون اخذ مجوز و استاندارد با آلودگی محیطی و قارچی به صورت اینترنتی به فروش می رسد. فروختن ممکن است رسیدن در حالی که مردم از آسیب جبران ناپذیر خود آگاه نیستند و باید در این زمینه به صورت گسترده اطلاع رسانی شوند.

اولین کنگره طب ایرانی از 9 تا 11 خرداد 1403 در مرکز همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا