سلامت خانواده

برای کاهش وزن این هشت نوع سبزیجات را بخورید

به گزارش خبرآنلاین، در حالی که تقریباً همه سبزیجات در بهبود سلامت کلی بدن نقش دارند، سبزیجاتی هم هستند که نقش ویژه ای در کاهش وزن دارند. کالری کم، فیبر و آب زیاد در این سبزیجات به قدری در ایجاد احساس سیری موثر است که می توان آنها را جایگزین میان وعده های پر کالری کرد. علاوه بر این، فیبر موجود در سبزیجات می تواند با بهبود هضم، تقویت روده و تنظیم قند خون به کاهش وزن کمک کند. همچنین برخی از سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان های خاصی هستند که به طور خاص به کاهش وزن کمک می کنند.

در ادامه به معرفی سبزیجاتی که به کاهش وزن سالم کمک می کنند اشاره شده است.

1) هویج

خواص هویج به سلامت بینایی محدود نمی شود. هویج سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی مفیدی است که می تواند برای کاهش وزن موثر باشد. هر هویج حاوی بیش از 3.5 گرم فیبر است. به گزارش مجله تغذیه بریتانیا، هویج به عنوان یک غذای کم کالری می تواند به سیر نگه داشتن شما کمک کند و در عین حال کالری دریافتی شما را نیز کاهش دهد. بر اساس مطالعات، هویج می تواند با بهبود هضم و سیستم گوارش به کاهش وزن کمک کند.

2) نخود فرنگی

یک فنجان نخود حاوی بیش از 8 گرم فیبر و 8 گرم پروتئین است که آن را به یکی از سالم ترین سبزیجات موجود تبدیل می کند. مصرف پروتئین سیری را افزایش می دهد، هورمون های مرتبط با گرسنگی را تنظیم می کند و به کاهش چربی شکم کمک می کند.

3) سیب زمینی

یکی از سبزیجاتی که هم پروتئین و هم فیبر دارد سیب زمینی است. از آنجایی که سیب زمینی سرشار از فیبر است، می تواند شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه دارد. ایجاد احساس سیری یکی از راه های جلوگیری از پرخوری و کمک به کاهش وزن است. یکی دیگر از ویژگی های مفید سیب زمینی این است که حاوی قند طبیعی است، قند مورد نیاز بدن را تامین می کند و نیازی به مصرف قندهای مصنوعی نیست.

4) کدو تنبل

کدو تنبل یک گزینه عالی برای کاهش وزن است. همچنین این گیاه جایگزین مناسبی برای افراد دیابتی یا کسانی است که باید مراقب مصرف کربوهیدرات خود باشند که باعث افزایش سطح قند خون نمی شود. کدو تنبل دارای فیبر کافی و کالری کم است و غذای مفیدی برای کاهش وزن محسوب می شود.

5) کلم بروکلی

بروکلی یک سبزی همه کاره و گزینه ای عالی برای رژیم های کاهش وزن است. بروکلی حاوی آنتی اکسیدان هایی است که التهاب را در بدن کاهش می دهد. تحقیقات نشان می دهد که التهاب مزمن می تواند باعث افزایش وزن شود. با این حال، بروکلی می تواند با کاهش التهاب به کاهش وزن کمک کند.

6) فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای یکی از سبزیجات ایده آل برای رژیم های کاهش وزن است. این سبزی کم کالری و سرشار از مواد مغذی است و همچنین به احساس سیری کمک می کند. این موضوع در جلوگیری از پرخوری روزانه نقش دارد.

7) پیاز

سبزیجاتی مانند سیر، پیازچه، موسیر و تره فرنگی جزو پیاز محسوب می شوند. این سبزیجات کم کالری را می توان به روش های مختلف و در غذاهای مختلف مصرف کرد و از خواص آن بهره مند شد. از سوپ گرفته تا سس، چاشنی، سالاد و موارد دیگر. پیاز منبع عالی از پری بیوتیک ها برای حفظ تعادل میکروبیوم و هضم سالم است.

8) چغندر

چغندر حاوی بسیاری از مواد مغذی از جمله ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر است. دریافت این مواد مغذی به شما کمک می کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. علاوه بر این، چغندر کالری بسیار کمی دارد. هر 100 گرم چغندر حدود 43 کالری و 3 گرم فیبر دارد. فیبر موجود در چغندر با حفظ عملکرد سالم روده و کاهش سطح کلسترول به کاهش وزن کمک می کند.

همچنین چغندر سرشار از نیترات است و اغلب توسط ورزشکاران برای افزایش اکسید نیتریک در بدن استفاده می شود.

منبع: eatthis

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا