سلامت خانواده

برای کاهش وزن؛ شام بخوریم یا نه؟

به گزارش خبرآنلاین، اگر شب شام نخوریم لاغر می شویم؟ پاسخ این سوال را یک فوق تخصص گوارش و کبد داده و نکاتی را در مورد باورهای غلط تغذیه ای برای کاهش وزن متذکر شد.

به گزارش مهر، فوق تخصص گوارش و کبد نکاتی را درباره باورهای غلط تغذیه ای برای کاهش وزن متذکر شد. سید موید علویان گفت: می گویند اگر شب شام نخوریم لاغر می شویم، باید بگویم این یک باور غلط است.

وی افزود: اصولاً بهتر است بین شام و خواب دو ساعت فاصله باشد. باید دانست که میزان کالری مصرفی در طول شبانه روز مهم است و مهم ترین نکته میزان سوختی است که با انجام فعالیت های ورزشی می سوزانند.

علویان در پاسخ به این سوال که آیا با حذف کامل کربوهیدرات و برنج می توان کبد چرب را درمان کرد، گفت: خیر، توصیه می شود مصرف مواد نشاسته ای را کاهش دهید، اما حذف آنها نه ممکن است و نه صحیح.

وی افزود: نان، برنج و سیب زمینی حاوی کربوهیدرات بوده و مقدار قابل توجهی فیبر به بدن می رساند. بنابراین حذف کامل آنها مفید نیست، بلکه باید مواد صنعتی و قندی را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

این فوق تخصص گوارش و کبد، تحت عنوان این مطلب که باید از غذا خوردن لذت ببرید، تاکید کرد: توصیه می شود هنگام غذا خوردن تمام هوش و حواس خود را معطوف به غذا خوردن کنید. همه غذاها را بچشید و به آرامی بجوید. اگر هنگام غذا خوردن به بشقاب خود توجه نکنید و مشغول تماشای تلویزیون یا انجام کارهای دیگر باشید، دیرتر احساس سیری خواهید کرد و در نتیجه بیشتر غذا خواهید خورد.

علویان در پاسخ به این ادعا که اگر به جای غذا از میوه ها بیشتر استفاده کنیم لاغر می شویم، گفت: درست است که مصرف بیشتر میوه ها و جایگزینی مواد نشاسته ای با آنها توصیه می شود، اما باید توجه داشت که برخی از میوه ها قند بالایی دارند. محتوا. ، می تواند باعث چاقی شود.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا