سلامت خانواده

برای سلامت روده دور این غذاها را خط بکشید

به گزارش خبرآنلاین، علاوه بر ضرورت، حفظ سلامت روده فواید مختلفی نیز دارد; از هضم منظم تر تا کمک به جلوگیری از انواع مشکلات روده. مشکلات روده ای به اشکال مختلف مانند نفخ، یبوست، اسهال و رفلاکس ظاهر می شود. این بدان معنی است که آنچه می خورید می تواند بر سلامت روده شما تأثیر بگذارد.

غذاهایی وجود دارند که ممکن است این علائم را تشدید کنند و سلامت روده را به خطر بیندازند. پس بهتر است از خوردن آنها پرهیز کنید و با حذف آنها از وعده های غذایی خود به تقویت سلامت روده خود کمک کنید.

1) سیب زمینی سرخ شده

غذاهای سرخ شده، به ویژه سیب زمینی، در طی فرآیند سرخ کردن، غنی از چربی اشباع شده و نمک می شوند. این غذاها باکتری های مفید روده را کاهش می دهند و حتی ممکن است منجر به التهاب بیشتر روده شوند.

2) سودا

سودا برای سلامت روده مضر است; زیرا قند موجود در آن می تواند آب اضافی را وارد دستگاه گوارش کند و عوارضی مانند اسهال ایجاد کند. همچنین، کافئین موجود در برخی از نوشابه ها نیز می تواند در روند هضم مشکل ایجاد کند.

حتی نوشابه های رژیمی نیز برای سلامت روده مضر هستند زیرا شیرین کننده های مصنوعی موجود در آن باکتری های مفید روده را مختل می کند.

3) چیپس

اسنک هایی مانند پفک و چیپس می توانند تأثیری مشابه سیب زمینی سرخ کرده بر سلامت روده داشته باشند. غذاهای پرچرب نیز هضم را کند می کنند که به نوبه خود تأثیر منفی بر سلامت روده دارد.

4) آب نبات و شیرینی

مصرف زیاد غذاهای شیرین راهی برای ابتلا به انواع مشکلات سلامتی است! رژیم غذایی سرشار از قند می تواند تعادل باکتری های خوب و بد روده را مختل کند و منجر به تشدید علائم گوارشی مانند نفخ، دل درد و اسهال شود.

شاید نتوان برای مدت طولانی از رژیم غذایی بدون قند پیروی کرد، اما بهترین روش این است که قند اضافی را از رژیم غذایی روزانه خود کاهش دهید.

5) کیک و کلوچه های فرآوری شده

بیشتر کیک‌ها و کلوچه‌های فرآوری‌شده تابع روش‌های پخت سالم نیستند و اغلب از غلات تصفیه‌شده، قندها و مواد نگهدارنده تشکیل شده‌اند که هضم آن‌ها بسیار سخت است. تحقیقات نشان می دهد که مصرف غذاهای فرآوری شده می تواند اثرات منفی بر سلامت روده داشته باشد.

قند موجود در این غذاها باعث التهاب روده می شود، میکروبیوم روده را تغییر می دهد، همچنین به پوشش روده آسیب می رساند و می تواند باکتری های مفید روده را کاهش دهد.

منبع: eatthis

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا