سلامت خانواده

برای درمان سرطان مجبور به توسعه دانش ژنومیک هستیم – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، استاد مصطفی قانعی در افتتاحیه دومین کنگره بین بین المللی Conciergenomics گفت: راه اندازی می بینم و شرکت های بیمه باید روند درمان را به سمت فناوری های نوین درمانی پیش ببرند.

وی از رویکرد موسسات خیریه در کاهش ابتلا به سرطان از طریق تدوین و اجرای الگوهای مبتنی بر پیشگیری و مدیریت بهینه سرطان قدردانی کرد.

قانعی گفت: پیشگیری و غربالگری در بستر مناسب مانند کاری که ماکسا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی قم و شبکه سراسری خیریه های فعال در حوزه سرطان در قم انجام داده است گامی موثر در پیشگیری از سرطان است.

وی ابراز امیدواری کرد با چشیدن لذت خیر، نیکوکاران بالقوه این قشر در مسیر تولید دانش نوینی همچون ژنومیک یا حوزه پیشگیری و درمان سرطان به عرصه مبارزه با سرطان بپیوندند.

قانعی گفت: یکی از کارهای اولویت دار جایگزینی روش های قدیمی با پروتکل های درمانی جدید است.

در ادامه رضا ملک زاده فوق تخصص گوارش و کبد با اشاره به تولید داروهای نوترکیب بر پایه سیرنا گفت: این داروها که با دستکاری سیرنا تولید می شود هر شش ماه یکبار استفاده می شود و بسیاری از بیماری ها را درمان می کند.

وی افزود: با تولید چنین داروهایی انقلاب جدیدی رخ داده است به طوری که برای بسیاری از بیماری ها مانند فشار خون و چربی و سایر بیماری های صعب العلاج دیگر نیازی به مصرف مداوم دارو نیست و دوزها هر شش ماه یکبار است.

ملک زاده بیان کرد: اگرچه 70 درصد بیماری ها با استفاده از داروهای جدید قابل درمان است، اما در حال حاضر داروهای مبتنی بر سیرنا بسیار گران هستند و استفاده گسترده از آنها در نقطه شروع است و شایسته است دولت در کنار توسعه استفاده از آن اقدام کند. موسسات خیریه و سازمان های مردمی موجودیت را وارد کنید.

دومین کنگره بین المللی دغدغه شناسی در تاریخ 2 تا 4 نوامبر 1403 در سالن اجلاس سران برگزار می شود.

بخش مسئولیت اجتماعی این کنگره توسط خیرین سلامت، موسسه خیریه کنترل سرطان ایران (مکسا) و شبکه ملی سرطان انجام می شود.

در بخش مسئولیت اجتماعی این کنگره، جایزه ای با عنوان “جایزه ماکسا” با هدف توسعه غربالگری، پیشگیری از سرطان و ترویج و فراگیر مراقبت های حمایتی و تسکینی طراحی شده است که قرار است برای دومین بار در سال جاری اعطا شود. به یکی از تشکل های مردمی فعال در زمینه سرطان. سال گذشته این جایزه به پاس تلاش موثر و مستمر دکتر مسجدی در زمینه سرطان ریه و مبارزه با دخانیات اهدا شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا