سلامت خانواده

برای بهبود بینایی چه غذاهایی بخوریم؟

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پیروی از یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از مواد مغذی خاص می تواند به حفظ سلامت چشم، بهبود بینایی و پیشگیری از مشکلاتی مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولا کمک کند. توجه می کنیم:

هویج

از آنجایی که هویج سرشار از بتاکاروتن است که نقش اساسی در تولید ویتامین A دارد که برای بهبود بینایی ضروری است، بتاکاروتن به شبکیه و سایر قسمت‌های چشم کمک می‌کند تا عملکرد مناسبی داشته باشند، نتایج مطالعات نشان می‌دهد که رژیم غذایی غنی از بتاکاروتن خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا مرتبط با افزایش سن را کاهش می دهد.

اسفناج

اسفناج سرشار از لوتئین و زآگزانتین است، آنتی اکسیدان هایی که از چشم ها در برابر نور مضر محافظت می کند و خطر ابتلا به آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را کاهش می دهد، نتایج مطالعات نشان می دهد که لوتئین و زآگزانتین می توانند عملکرد بینایی را بهبود بخشند و از آسیب به شبکیه جلوگیری کنند.

سیب زمینی

سیب زمینی همچنین منبع عالی بتاکاروتن است. همچنین حاوی ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان برای محافظت از چشم در برابر استرس اکسیداتیو است. نتایج تحقیقات نشان می دهد که ویتامین E به همراه سایر آنتی اکسیدان های موجود در سیب زمینی می تواند خطر ابتلا به آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را کاهش دهد. كاهش دادن.

تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از لوتئین، زآگزانتین، ویتامین E و روی است که برای بهبود سلامت چشم ضروری است، نتایج مطالعات نشان می دهد که این مواد مغذی از چشم ها در برابر بیماری های مرتبط با افزایش سن محافظت می کنند و سلامت چشم را ارتقا می دهند.

ماهی

ماهی های چرب سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که برای سلامت چشم مفید هستند. اسیدهای چرب امگا 3 خطر خشکی چشم را کاهش می دهد و از چشم ها در برابر دژنراسیون ماکولا و آب مروارید محافظت می کند. نتایج مطالعات نشان می دهد رژیم های غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 از سلامت سلول های شبکیه محافظت می کنند.

بادام ها

بادام منبع عالی ویتامین E است که از چشم در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کند. ویتامین E به همراه سایر آنتی اکسیدان ها می تواند خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا و آب مروارید را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

نارنجی

پرتقال و سایر مرکبات سرشار از ویتامین C است که نوعی آنتی اکسیدان است و برای سلامت چشم ضروری است. این ویتامین از چشم ها در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کند و خطر ابتلا به آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را کاهش می دهد.

فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای سرشار از ویتامین های A و C است که برای سلامت چشم ضروری است. ویتامین A به حفظ شفافیت قرنیه کمک می کند، در حالی که ویتامین C از چشم ها در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کند. مطالعات نشان داده اند که رژیم های غذایی غنی از ویتامین های A و C خطر ابتلا به آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را کاهش می دهد.

زغال اخته

زغال اخته سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C، ویتامین A و بتاکاروتن است که باعث کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو در چشم می شود. نتایج مطالعات نشان می دهد که مصرف زغال اخته سلامت شبکیه را بهبود می بخشد و خطر ابتلا به بیماری های چشمی مرتبط با سن را کاهش می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا